تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر : 27878

شهرآورد دهم؛

از عرض اندام تازه واردها تا مچ اندازی قدیمی ها/ ردای وکالت مردم هشترود و چاراویماق بر تن چه کسی خواهد نشست؟

از عرض اندام تازه واردها تا مچ اندازی قدیمی ها/ ردای وکالت مردم هشترود و چاراویماق بر تن چه کسی خواهد نشست؟

با وجودی که هنوز چند ماه تا شروع فعالیت قانونی، انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی باقیست، همگام با سایر شهر های استان کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در حوزه انتخابیه شهرستان های هشترود و چاراویماق، نیز بیکار ننشسته، و با ترکیبی از افراد تازه نفس و سیاستمداران کهنه کار، سوت آغاز فعالیت های انتخاباتی را به صورت غیر رسمی، به صدا در آورده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پیک هشترود، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد. مدیران دولتی که قصد حضور در مجلس شورای اسلامی را داشتند می بایست تا اسفندماه سال۹۳ استعفا می دادند که برخی از آن ها اقدام به این کار کرده اند و مدیرانی که در شورای شهر و شهرداری ها حضور دارند باید شش ماه قبل از انتخابات از سمت خود استعفا دهند.
با نزدیک شدن به روزهای پر تب و تاب انتخابات مجلس، کاندیداهای این عرصه در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق هم خود را برای حضور در عرصه ی رقابت با رقبا محیا می کنند، در روزهای باقی مانده تا بیست و هشتم آذر، یعنی روز آغاز ثبت نام از کاندیداها، هستند کسانی که از حضور منصرف می شوند و باز هستند کسانی که به یکباره وارد عرصه می شوند و هیچ کس نمی تواند پیش بینی دقیقی از این فضا داشته باشد.
پیک هشترود بدنبال ایجاد فضای پرشور انتخاباتی در منطقه
پیک هشترود تصمیم دارد در روزهای باقی مانده تا آغاز ثبت نام از کاندیداها به‌منظور ایجاد فضای شور و نشاط برای برگزاری انتخاباتی پرشور در شهرستان هشترود، اقدام به انتشار اسامی نامزدهای احتمالی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق کرده ولی این به معنای قطعی بودن حضور این افراد نبوده و تنها بر اساس گمانه‌زنی‌های محافل سیاسی و برخی شنیده‌های موجود منتشرشده است.

اگرچه احراز و یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها مهمترین نکته در رقابت های مجلس دهم خواهد بود، اما اخبار واصله بازگو کننده این واقعیت است که انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق متفاوت تر از گذشته و با حضور چهره های مختلف برگزار می شود. در این راستا اسامی افراد برای حضور در این عرصه مبحثی است که می تواند مورد توجه عامه ی مردم واقع شود. اما آنچه قابل تأمل است تعدادی از این افراد تنها به جهت مطرح کردن خود و یا انگیزه های دیگر حضور پیدا کرده اند که در آینده نزدیک مردم از قصد و نیت آنها آگاهی پیدا می کند. 
لیست ذیل تنها براساس گمانه زنی رسانه ای و با رصد فضای انتخاباتی منتشر شده و صحت آن به هیچ وجه مورد تایید نیست. لازم به ذکر است در این لیست فقط مشخصات افراد آورده شده و در گزارشات بعدی تک تک این کاندیداها بررسی خواهند شد.

 

اسامی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق 

 

۱) غلامحسین شیری علی آباد، نماینده کنونی هشترود و چاراویماق در مجلس

۲) غفار اسماعیلی، با سابقه ۴ دوره نمایندگی در این حوزه انتخابیه

۳) سید حمزه امینی، دبیر آموزش و پرورش و عضو سابق شورای شهر هشترود که سابقه یک دوره کاندیدائی در انتخابات را دارد.

۴) حجت الاسلام جواد لطف الله پور، مدیرکل سابق کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی که سابقه حضور ۲ دوره در انتخابات مجلس را دارد اما در هر ۲ دوره رد صلاحیت شده است.

۵) اسفندیار صادقی، مدیر فعلی اداره آموزش و پرورش شهرستان میانه که اولین دوره حضور وی در عرصه انتخابات می باشد.

۶) حسین قهرمانی پوران، وی از هشترودی های مقیم پایتخت است و به عنوان عضو شورای شهر کمالشهر فعالیت می کند.  قهرمانی نیز از تازه واردهای این عرصه می باشد.

۷) حجت الاسلام هاشم اللهیارپور، وی اصالتی چاراویماقی دارد و مسئولیت فعلی وی نیز ریاست اداره امور فرهنگی ایران خودرو می باشد. وی نیز از حضور اولی ها محسوب می شود.

۸) محمدعلی حاجعلیپور، متولد روستای ماخ از توابع شهرستان چاراویماق است و به عنوان مدرس حوزه و دانشگاه در شهر مقدس قم مشغول به فعالیت است. وی نیز دوره اولی حساب می شود.

۹) حجت الاسلام مهدی الله مردای، نیز از روحانیونی است که عزم تکیه زدن بر صندلی سبز مجلس را دارد و در سوابق کاری وی ریاست هییت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شموشک نوشهرمازندران را دارد. وی نیز چهره ای جدید در این عرصه است.

۱۰) فرامز امیریان، نیز شاید بتواند جوانترین کاندیدای این دوره را یدک بکشد اما از وی سوابق کاملی در دسترس نیست. وی نیز اولین حضور خود را در این عرصه تجربه خواهد کرد.

۱۱) مصطفی رضائی نیز اصالتی نظرکهریزی دارد و متولد روستای توپ آغاج است. وی هم اکنون رئیس اداره گاز شهرستان میانه است و در این عرصه تجربه اولی محسوب می شود.

 

همچنین در این میان نامهائی چون موحدی، توکلی، عبدی، زندیه و حجت الاسلام رشادی نیز شنیده شده اما فعلا تحرک خاصی از آنها در منطقه دیده نشده است.

 

با توجه به تحقیقات میدانی و گزارش‌های مکرر، این موضوع کاملاً عیان و آشکار است که خو‌استه‌ی عمومی مردم، ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی از سوی نمایندگان‌شان در مجلس دهم شورای اسلامی است. حال به نظر می‌رسد در این فرصت حدوداً ۳ ماهه تا انتخابات، کاندیداهای احتمالی حاضر در این عرصه به بررسی و تجزیه و تحلیل مسایل مربوط حوزه اشتغال و کارآفرینی بپردازند.

 

در انتها باید دید ردای وکالت مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق در مجلس دهم شورای اسلامی، صبح روز هشتم اسفندماه سال جاری بر تن کدامیک از کاندیداهای احتمالی زیر خواهد نشست.

 

 

گفتنی است دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه ۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

 

پایان پیام/م.ا

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 17 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 17
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , 15 آذر 1394 - 14:43

لشکر کشی انتخاباتی است خیلی ها جا مانده اضافه خواهدشد. (دست در دست هم داده اند به مهر تا منطقه را آباد کنند )! بیچاره مردم

ناشناس یکشنبه , 15 آذر 1394 - 15:10

اسفندیار صادقی انتخاب مردم در این دوره است

مهدی یکشنبه , 15 آذر 1394 - 15:26

به والله هر کدوم از آقایان انتخاب بشن هیچ فرقی به حال ما هشترودی ها نمیکنه مگه همین آقای شیری دوران انتخابات گذشته با اون وعده ها ی زیبا در انتخابات شرکت نکردند… کدامشون عملی شد… چی از ما عوض شد… وضعیت شهرمان…. وضعیت اقتصادیمون… وضعیت بی کاری جوانانمون… چی؟؟؟؟ انتخابات در شهر ما شده نماد خود نمایی و سکوی پرتاب بعضی آقایان و نمایش دراماتیک…. فقط امیدواریم هر کسی که حقیقتا لیاقت و شایستگی نمایندگی این مردم را داره انتخاب بشه…

دیزج یکشنبه , 15 آذر 1394 - 15:38

مهندس حسین قهرمان پوران اهل روستای دیزج علقلی بیگ هست

م.ح یکشنبه , 15 آذر 1394 - 16:14

خادم ملت را نباید پایتخت نشین عنوان کرد.جناب مهندس قهرمانی در کمال شهر در خدمت مردم شریف چاروایماق و هشترود هستند. که بیش از سی و پنج هزار نفر از همشهریان مقیم کمال شهر هستند

هشترودی دوشنبه , 16 آذر 1394 - 0:24

هامی باهم بیر کلام شیخ جواد وسلام

همشهري دوشنبه , 16 آذر 1394 - 1:10

ازآقای رفیعی مدیر روستای نصیر آباد نام نبرده اید

اکبر دوشنبه , 16 آذر 1394 - 9:31

در جلسات خصوصی از اقدامات موسوی شهردار سابق صحبت می شود و در قالب ماموریت اداری به روستا ها می رود و در قراغاج هم شاهد تحرک دوستانش هستیم و احتمال ثبت نامش بیشتر شده است

روستازاده دوشنبه , 16 آذر 1394 - 9:47

سلام آقامهدی نظرات خوبی دادی اما دوست عزیز آیا به این نکته توجه کردیم که ما به عنوان یک روستایی ویا شهریزاده انتظاراتمان ازنماینده شهرستان چیست ودرثانی باتوجه وضعیت اقتصادی مملکت از یک طرف وتحریم های ظالمانه ازسوی دیگر آیا کاری ازدست نماینده برمی آمد که نماینده کنونی انجام نداده است دوست خوبم اگرکمی باحوصله وبدون لج ولجبازی وتعصب باانصاف قضاوت کنیم عملکرد نماینده رابهتر میتوانیم تجزیه وتحلیل کنیم به عنوان یک اصلاح طلب ومخالف جناح حاکم دوست خوبم واقع بین باشیم دستاز لجبازی برداریم که هم به نفع منطقه است وهم به نفع خودمان . با آرزوی هشترودی آباد

امیر ارسلان دوشنبه , 16 آذر 1394 - 11:40

خدمت آقایان و خانمهای عزیز : کارها به یک چشم به هم زدن که درست نمیشود باید از سالها قبل که اوضاع مالی مملکت خیلی بهتر ازاین بود کم کم زیر بناها و ساختار شهری و روستایی بنا نهاده میشد تا به ترتیب مسئولین بعدی هم کارهای باقی مانده را انجام میدادند در زمانی که بودجه های کلان و پول هنگفت نفت و اوضاع خوب سیاسی کشور و… به سامان بود آقایان در حضور رییس جمهور وقت و دیگر مسیولین کشوری فرمودند همه چیز خوب است هیچ کمبودی نداریم روستاهامان آباد است و … خوب باقی داستان را شما بخوانید دیگر. باید یکی مشکلات و نیازهای شهر را به گوش مسیولین برساند تا آنها هم برای نیازهای مردم برنامه ریزی کنند وقتی انرژی و فرصت خدمت به مردم را صرف باندبازی و تغییر خادمین مسجد میکنیم اوضاع همین میشود که میبینید در فرصتهای بعدی مطالبی دیگر دارم که انشاالله عرض خواهم کرد

معلم جغرافي دوشنبه , 16 آذر 1394 - 17:42

اگر همای سعادت بطور آزادنه پرواز کند بر سر آقای لطف الله پور می نشیند

همشهری سه شنبه , 17 آذر 1394 - 0:50

به نظر من اسفند ماه خیلی از حقایق را معلوم خواهد کرد

علی سه شنبه , 17 آذر 1394 - 10:05

انشاءاله این دوره نماینده همسو با دولت تدبیر و امید خواهد بود

امیر ارسلان سه شنبه , 17 آذر 1394 - 14:13

خدمت آقایان و خانمهای عزیز: یادتان هست در سالهای نه چندان دور هر پروژه ای که در شهرستان میخواست عملیات اجرایی آن شروع شود عده ای معلوم الحال در این شهرستان که همه ما به خوبی آنها را میشناسیم به هر بهانه ای مثل شکایت به محیط زیست و دادگاه و ارگانهای دیگر که مثلا این زمین من است آن ارث پدرم است فلان طرح به محیط زیست ضرر میزند آن یکی زمین کشاورزی را تخریب میکند و هزارویک بهانه دیگر که مجال گفتن در این جا نیست … جلوی اجرای پروژه ها را میگرفتند که مبادا به نام فلان نماینده تمام میشود . مثلا در مورد پادگان که همه ما به یاد داریم بر فرض مثال اگر هم دروغی در کار بود شما میگذاشتید این موضوع روند قانونی خود را طی کند اگر موردی داشت زمین شما را که نمی بردند موارد از این دست بسیار است که در مجالی دیگر عرض خواهم کرد .

ماهيت پنجشنبه , 19 آذر 1394 - 11:08

زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست
در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست
در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست
در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست
تا چه بازی رخ نماید بیدقی خواهیم راند
عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست
چیست این سقف بلند ساده بسیارنقش
زین معما هیچ دانا در جهان آگاه نیست
حافظ-شیراز

شمس الدین جمعه , 20 آذر 1394 - 0:37

قای امیر ارسلا ن عزیز . پادگان بر اساس استراتژیک منطقه داده می شود شهرهایی که در استان ما دارای پادگان هستند استراتژی خاص خودشان را دارند پس با سیاست و نیرنگ نمی توان به مردم هشترود وعده پادگان را داد!

امیر ارسلان شنبه , 21 آذر 1394 - 23:10

من که نگفتم میدن یا نمیدن عرض کردم در اجرای پروژه ها سنگ اندازی نکنیم بگذاریم کارها روال قانونی خود را طی کند تا حقایق از مجرای قانون برای همگان روشن شود که اگر کسی یا کسانی میخواهند از این طریق سوار بر موج شده و اهداف احیانا شوم خود را پیش ببرند رسوای عموم شوند آقای شمس الدین عزیز در دیگر شهرها مالکین و زمین داران بزرگ به رایگان زمین و امکانات خود را در اختیار مسِئولین قرار میدهند تا در آنها کارخانه و تاسیسات زیربنایی بسازند اگر ساختند با یک تیر چند نشان میزنند اجر اخروی و رونق شهر و ارزش یافتن بقیه املاک وزمینها و کم شدن بیکاری و… واگر نساختند که زمینشان سر جایش است و منتی بر سر مسِولین که من زمین و امکانات دادم شما انجام ندادید درسته