تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 27535

ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی:

عملکرد ضعیف دولت در حوزه اشتغال/ بجای برگزاری جلسات اشتغال بی حاصل از تجارب کشورهای موفق استفاده شود

عملکرد ضعیف دولت در حوزه اشتغال/ بجای برگزاری جلسات اشتغال بی حاصل از تجارب کشورهای موفق استفاده شود

ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی گفت: برگزاری جلسات اشتغال در استان و شهرستان ها بار بیکاری را کم نمی کند و اصلا” لزوم برگزاری چنین جلساتی وجود ندارد و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.

غلامحسین شیری ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پیک هشترود گفت: دولت در قضیه اشتغال موفق عمل نکرده است.

غلام حسین شیری علی آباد در ادامه تصریح کرد: آمار بیکاری جوانان علی الخصوص تحصیل کردگان بسیار زیاد شده و هر روز نیز رو به رشد است و دولت باید فکر اساسی برای اشتغال جوانان کند.

عملکرد ضعیف دولت در حوزه اشتغال

وی افزود: دولت بر اساس قانون موظف است شغل مناسب را برای هر فرد ایرانی مهیا کند و این اصل قانونی مورد غفلت واقع شده است.

شیری علی آباد خاطر نشان شد: در این میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید به صورت مشخص تولیت کار را به عهده بگیرد و منابع و اعتبارات نیز به سمت این وزارتخانه جهت دهی شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اعتبارات اشتغال استان را ناچیز عنوان و تصریح کرد: مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال استانی مانند آذربایجان شرقی ناکافی است و این مبلغ باید افزایش یابد.

استفاده از تجارب کشورهای موفق بجای برگزاری جلسات اشتغال بی حاصل!

شیری علی آباد همچنین گفت: برگزاری جلسات اشتغال در استان و شهرستان ها بار بیکاری را کم نمی کند و اصلا” لزوم برگزاری چنین جلساتی وجود ندارد و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی انجام اقدامات هماهنگ میان دولت و بانک‌ها را برای پرداخت تسهیلات ضروری دانست و گفت: در این میان مشکلات زیادی داریم که یکی از این مشکلات ضمانت وام توسط کارمندان است.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بسیاری از روش‌های پرداخت اعتبارات اشتغال جوانان بیکار را به جوانان بیکار بدهکار مبدل کرده ودولت نباید با پرداخت وام های کوچک و خرد پول را روانه بازار کند

وی با تاکید بر اقدامات جدی و عملی دولت در حوزه اشتغال شهرستان ها خاطر نشان کرد: دولت باید در شهرستان ها سرمایه گزاری کند نه اینکه با پرداخت وام اندک به مردم جلوی اشتغال را هم بگیرد

شیری علی آباد برخی وام‌های اشتغال را که به جوانان اختصاص می یابد، پول یک نهار دانست و از بانک های عامل خواست از گرفتن ضامن کارمند خودداری کنند و افزود: ادارات هم نباید کارمندان خود را ضامن قرار دهند و بانک ها اگر به مردم اعتماد دارند که وام گرفته شده را پس خواهند داد، وام بدهند و الا چرا چند ضامن کارمند اخذ می کنند.

وی مشکل عمده جوانان شهرستان هشترود را اشتغال دانست و گفت : دولت باید توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله هشترود و چاراویماق داشته باشد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه جدی دولت به بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان شد و تصریح کرد: حمایت از بخش شیلات، دامداری و کشاورزی در منطقه می تواند به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال این شهرستان کمک زیادی کند.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیر ارسلان سه شنبه , 10 آذر 1394 - 12:25

اگه ما شما رو نداشتیم چکار میکردیم حاج آقا شیری خیلی از زحمات شما ممنونیم

معلم سه شنبه , 10 آذر 1394 - 19:17

زنده باد شیری
یا مهدی

ناشناس جمعه , 13 آذر 1394 - 19:45

اقای معلم حتما از علی ابادی های مقیم هشترود دریک پست کلیدی هستی.