تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر : 27343

«دودمه عربى» میثم مطیعی برای تشکر از خادمان موکب‌ها +صوت

«دودمه عربى» میثم مطیعی برای تشکر از خادمان موکب‌ها +صوت

میثم مطیعی در تازه‌ترین مداحی عربی ـ فارسی خود به توصیه حجت‌الاسلام پناهیان عمل کرده و دودمه زیبایی را برای تشکر از خادمان موکب‌های اربعین آماده کرده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، برخی اشعار و مراثی هستند که خوب جای خود را میان مردم باز کرده و چند نسل با آنها عزاداری و نوکری کرده‌اند.
«سینه زنان شاه دین/ خوش آمدید، خوش آمدید» از جمله آن‌هاست. بیتی ساده و کوتاه اما دلنشین و ماندگار که دهه‌های متوالی است در هیأت‌ها خوانده می‌شود، آن هم هنگامی که دسته عزاداری به یک هیأتی وارد می‌شد، وقتی می‌خواهد برود، می‌آیند دمِ در و با این نوحه‌ آن دسته را بدرقه می‌کنند و چه محبت های عمیق و ارتباطات مداومی که در پی همین کلمات و جملات به ظاهر ساده ایجاد شده و می‌شود.
با استقبال فزاینده هموطنان ایرانی از پیاده‌روی اربعین و حضور میلیونی آنان در این حماسه بی‌نظیر، زمینه‌های مختلفی برای ایجاد و تقویت روابط عاطفی ماندگار بوجود آمده است.
به همین منظور میثم مطیعی در جلسه هفته جاری هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) با خواندن مداحی دودمه عربى پیشگام شد تا زمینه تشکر زائران و به‌ویژه زوار ایرانی از خدام موکب هاى پذیرایى در مسیر پیاده روی اربعین را فراهم کند.
اقدامی که حجت الاسلام پناهیان هم اخیراً خواستار انجام آن شده بود: «من خواهش می‌کنم یک نوحه‌ای به زبان عربی درست کنید که وقتی جمع شما حرکت می‌کند و به یک موکبی می‌رسد و غذا تناول می‌کند، موقع بیرون رفتن، این نوحه عربی را -برای خداحافظی با صاحبان موکب و تشکر- خیلی کوتاه (در حدّ دو بیت) بخوانید و به سینه بزنید. تصور کنید که چه صحنه قشنگی خواهد شد! اشک‌شان جاری می‌شود. این برخورد با محبت و باادب واقعاً زیباست.»
أنتمُ الشُّرفاءْ … أنتمُ الکُرماءْ
شما انسان‌های شریفی هستید … شما انسان‌های سخاوتمند هستید
خِدمَهً للحُسینْ … تَبذُلُونَ العَطاءْ
برای خدمت به امام حسین (ع) هر چه را دارید، می‌بخشید
یا حسین یا حسینْ  … یا ضِیا کُلِّ عینْ
یا حسین یا حسین … ای نور هر دیده
زادَکُمْ ربُّنا …  نِعمهً و هَناءْ
پروردگار بر نعمت‌هایتان بیفزاید
شاکِرونَ لکمْ …کُلَّ هذا السَّخاءْ
از شما به خاطر این همه سخاوت سپاسگزاریم
یا حسین یا حسین …یا ضِیا کُلِّ عینْ
یا حسین یا حسین … ای نور هر دیده
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.