تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 27340

مسئولیت مرز شلمچه در اربعین به عهده آذربایجان‌شرقی است

تمهیدات رفاهی و خدماتی شهرداری تبریز برای زائران اربعین

تمهیدات رفاهی و خدماتی شهرداری تبریز برای زائران اربعین

شهردار تبریز از اقدامات گسترده شهرداری تبریز همزمان با اربعین حسینی در مرز شلمچه و شهر بصره خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته در خصوص مسئولیت استان آذربایجان‌شرقی در مرز شملچه و تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تبریز و ستاد بازسازی عتبات عالیات، منعقد شده شهرداری تبریز اقدامات گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف ایاب و ذهاب، برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسنی پیش‌بینی کرده‌است.

وی اضافه کرد: این خدمات از چند روز قبل از آغاز اربعین آغاز شده و همزمان با اربعین، با شتاب و گستردگی بیشتری تداوم خواهد داشت و در ادامه، تا چند روز پس از مراسم باشکوه اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

نجفی تصریح کرد: این اقدامات، در مرز شملچه، با استقرار ۵۰ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد برای انتقال زائران از مرز تا شهر بصره آغاز شده و نقش موثری در جلوگیری از ازدحام و معطلی زوار عزیز خواهد داشت.

وی با اشاره به اهم پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته گفت: پذیرایی از زائران، تدارک وعده‌های غذایی، ایجاد سرویس‌های سیار دستشویی و حمام و همچنین ایجاد زمینه‌های اسکان زائران و خدمتگزاران، از جمله برنامه‌هایی است که شهرداری تبریز مطابق تفاهم‌نامه منعقده با ستاد بازسازی عتبات عالیات در روزهای منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان، اجرا خواهد کرد.

نجفی با اشاره به ابعاد فرهنگی حرکت‌های شهرداری و اینکه مسئولیت مرز شلمچه در اربعین به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است اظهار داشت: اقدامات شهرداری در اربعین حسینی را برکت خدمتگزاری خود می‌دانیم و امیدواریم با تاثیرپذیری از ابعاد معنوی این اقدامات، رسالت خدمتگزاری خود را با توفیق بیشتری پیگیری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان زائر، تنها از طریق مراحل قانونی سفر به کشورهای خارجی، نسبت به زیارت عتبات عالیات اقدام کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.