تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۷:۱۸
کد خبر : 25987

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان هشترود تاکید کرد:

شپش سر مشکل خطرناکی نیست/ علائم تشخیص و راههای درمان شپش

شپش سر مشکل خطرناکی نیست/ علائم تشخیص و راههای درمان شپش

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان هشترود گفت: هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شوند.

دکتر جواد بابائی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگارحوزه سلامت پیک هشترود، گفت: شپش سر نوعی حشره انگلی است که برروی سر، مژه و ابروها یافت می شود و روزانه چندین بار از خون انسان استفاده کرده، این حشره نمی تواند مدت زیادی بدون تماس با پوست بدن زنده بماند و فقط از طریق تماس مستقیم منتقل می شود.

 

وی اظهار کرد: بیشتر در کودکان خردسال و مهدکودک و در کودکان دوران ابتدایی شیوع دارد. این بیماری با تماس نزدیک سر و به اشتراک گذاشتن کلاه، شانه، روسری و سنجاق بین کودکان منتشر می شود و وقتی کودک مبتلا شود بقیه افراد خانواده نیز در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.  هرچند شپش سر مشکلی خطرناک نیست، اما می تواند باعث خارش شدید و غیرقابل تحمل شوند.

 

بابائی در مورد علائم وجود این حشره در بدن افزود: خارش شدید و آزاردهنده سر، برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها و ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند از مهمترین علائم وجود شپش در سر می باشد.

 

وی در مورد روشهای درمان شپش نیز تصریح کرد: در ابتدا باید اصول بهداشت فردی به دقت رعایت شود. همچنین لباس فرد آلوده به طور منظم و صحیح باید تعویض شده و همچنین بدن فرد مرتبا شسته شود. درنهایت از شامپوی پرمترین نیز میتوان استفاده کرد.

 

دکتر بابائی تاکید کرد: زمانیکه شپش را درمان می نمایید، همه لباس ها و ملحفه های خود را در آب داغ و بهمراه پاک کننده ها بشویید. اینکار نتنها به فرآیند درمان کمک می نماید، بلکه جلوی انتقال شپش سر به سایرین را نیز می گیرد.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.