تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر : 25718

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود مطرح شد؛

اهمیت احصاء مسائل فرهنگی و بومی سازی آنها/ ادارت مسائل فرهنگی را فراموش نکنند

اهمیت احصاء مسائل فرهنگی و بومی سازی آنها/ ادارت مسائل فرهنگی را فراموش نکنند

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود صبح امروز در دفتر امام جمعه شهرستان هشترود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در این جلسه گفت: مسائل مربوط به فرهنگ باید استخراج شوند و با بومی سازی آنها برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوان آنها را فرهنگ سازی کرد.

وی اظهار کرد: امروز فضای مجازی و ماهواره خانواده ها را نشانه گرفته اند و بیشترین هجمه ها نیز در این زمینه هاست و نیاز است با آسیب شناسی آنها در مقابل برنامه های تخریبی و هدفدار آنها ایستاد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هشترود افزود: برخی از دستگاهها از زیر بار تعهد خود در مقابل مسائل فرهنگی شانه خالی می کنند که از آنها می خواهیم به وظایف محوله خود به نحو احسن عمل کنند.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز گفت: کار فرهنگی زمانبر است و باید هماهنگی هم بین دستگاههای اجرائی صورت گیرد اما نیاز است در این راه مشکلات فرهنگی منطقه احصا شوند و برای رفع آنها برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود که مردم تلاش کردند تا برخی از ناهنجاریهای فرهنگی را از بین ببرند لذا فعالیتهای فرهنگی باید در جامعه بیشتر نمود پیدا کند. در این راه نیز باید باورها و نگرش ها را تغییر داد تا بتوان فرهنگ سازی کرد.

خانم رقیه زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز تصریح کرد: فرهنگ سازی زمانی صورت می گیرد که آن رفتار تبدیل به عادت شود و این عادت زمانی ایجاد می شود که برخی از کارهای شایسته در جامعه بیشتر تکرار شوند که در این راه رسانه ها نقش بیشتری دارند.

 

پایان پیام/م.ا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.