تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱:۱۲
کد خبر : 2511

حسن سلیمانی:

خیمه عزای حسینی در زندان هشترود برپا شده است

خیمه عزای حسینی در زندان هشترود برپا شده است

پیک هشترود: رئیس زندان هشترود گفت: خیمه حسینی در محوطه زندان هشترود برپاشده و شور و حال خاصی را در بین زندانیان بوجود آورده است.

حسن سلیمانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پیک هشترود با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: فلسفه وجودی سازمان زندانهای کشور اصلاح و تربیت نفوس به خطا رفته است و این نماد زندانبانی اسلامی است. آنهائی که متحمل حبس هستند با اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی با تغییر در روح و جسم بازگشتی سعادتمندانه به جامعه داشته باشند.

رئیس زندان هشترود افزود: ماه محرم فرصتی خوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی مخصوصا برنامه های سوگواری و عزاداری است. این زندان در سه وقت و بصورت منظم با دعوت از خطبا و مادحین شهر برنامه های خاصی را برای این دهه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه محرم با موضوع” محرم در جبهه” و “محرم در زندان” و فضاسازی محوطه بیرونی و درونی زندان نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در این دهه است.

سلیمانی تاکید کرد: سعی کرده ایم در اجرای برنامه ها مخصوصا در شعرخوانی و مداحی از زندانیان نیز استفاده کنیم البته این کار با استقبال کلیه زندانیان مواجه شده است حتی زندانیان اهل تسنن نیز ابراز علاقه به مشارکت در برنامه ها کرده اند.

رئیس زندان هشترود تصریح کرد: اگرچه به لحاظ فضای فیزیکی در کمبود هستیم اما با همکاری سپاه، حسینیه بزرگی بصورت خیمه حسینی در محوطه زندان برپاشده که وجود آن شور و حال خاصی در بین زندانیان بوجود آورده است.

وی اظهار کرد: اجرای مراسماتی چون قرائت زیارت عاشورا، ختم صلوات برای شادی ارواح شهدای کربلا، برنامه های خاص ستاد امربه معروف و نهی از منکر زندان، اقامه نماز بصورت جماع، برگزاری مسابقه نقاشی محرم در بین فرزندان پرسنل زندان، سفره های نذری و احسان و تجلیل از خادمین و مداحان محرم نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ماه محرم است.

 

DSCF5274_wm

 

 

DSCF5275_wm

DSCF5278_wm

DSCF5282_wm

DSCF5298_wm

DSCF5300_wm

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.