تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 2484

جانشین “نتانیاهو” مشخص شد

جانشین “نتانیاهو” مشخص شد

روزنامه انگلیسی گاردین در تحلیلی به قلم پیتر بیمونت از تغییر نقشه سیاسی و حزبی درون رژیم صهیونیستی پس از جنگ سوم غزه خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، بیمونت که گزارشگر گاردین در بیت المقدس است در این تحلیل نوشت: تغییر در اسراییل بوجود آمده است. رسانه های اسراییلی الان از پیامدهای ائتلاف گروههای راستگرای افراطی با یکدیگر سخن می گویند و اینکه آیا نتانیاهو می تواند بار دیگر اعتبار سیاسی خود را بر همتایان درون ائتلافی اش تحمیل کند یا خیر؟

نویسنده در این تحلیل می نویسد: نتانیاهو که با قدرت وارد عرصه شد الان صراحتا در جلسات ویژه اعلام می کند که اعتقادی ندارد به اینکه ائتلاف راستگرایان می تواند با قدرت به مسیرش ادامه دهد.

به نوشته گاردین،‌ نظرسنجی ها در اسراییل از افزایش تغییر مواضع سیاسی خبر می دهد و به نظر می رسد بیشترین کسانی که از این تغییر سود برده اند تا الان نفتالی بینت وزیر راستگرای اقتصاد و دارایی و رهبر جنبش شهرک نشینان است که الان به عنوان رقیب مهم نتانیاهو در عرصه سیاسی ظاهر شده است.

بیمونت می نویسد: نتانیاهو هم اینک با مشکلاتی در داخل حزب لیکود روبه روست و برخی ها معتقدند که نشانه های دال بر برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هم وجود دارد که در این صورت نفتالی بینت را باید به جای نتانیاهو رهبر آینده طیف راستگرایان اسراییلی دانست .

به عقیده تحلیلگرگاردین علاوه بر بینت،‌موشه کحلون وزیر سابق از حزب لیکود نیز رقیب دیگر نتانیاهو است. او دوشنبه گذشته از تاسیس حزب جدیدی خبر داد که تمرکز خود را بر روی افزایش هزینه های زندگی در اسراییل خواهد گذاشت. انتظار می رود حزب جدید او در انتخابات آینده ۱۰ کرسی از کرسی های لیکود را به خود اختصاص دهد.

نتانیاهو علاوه بر این دو رقیب جدی با چالش بزرگتر دیگری به نام زیپی لیونی وزیر دادگستری نیز روبروست. او نیز اعلام کرده است که در صدد ایجاد ائتلافی که به گفته خودش شامل یک سوم اعضای کنیست(پارلمان) حامی از سرگیری مذاکرات سازش با فلسطینی ها است.

پس از پایان جنگ ۵۱ روزه غزه که به شکست نظامی،‌سیاسی،‌اقتصادی و حتی اجتماعی (مهاجرت معکوس) اسراییل منتهی شد اختلافات سیاسی ،‌برکناری‌ها،‌ کناره گیری ها و در درون رژیم صهیونیستی به اوج رسید تا جاییکه برای حفظ آبروی این رژیم گفته می شود بهترین راهکار برگزاری انتخابات و روی کار آمدن چهره های جدید تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.