تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر : 24541

یک ایرانی رئیس توییتر شد +عکس

یک ایرانی رئیس توییتر شد +عکس

امید کردستانی یکی از مدیران ارشد ایرانی الاصل شرکت گوگل به شرکت توییتر پیوسته است.

به گزارش پیک هشترود، عصر ایران به نقل از سی ان ان کردستانی ۵۳ ساله به عنوان رییس جدید هیات مدیره شرکت توییتر آغاز به کار کرده است.

کردستانی از سال ۱۹۹۹ به شرکت گوگل پیوست و یکی از مدیران ارشد این شرکت بوده است. بر اساس اعلام شرکت گوگل کردستانی در سال ۲۰۱۴ با درآمدی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار پردرامد ترین کارمند گوگل بوده است.

حقوق سالانه او در گوگل ۲۳۶۵۰۰ دلار بوده است، در حالی که در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت یک پاداش ۶٫۵ میلیون دلاری شده و بیش از ۱۲۳ میلیون دلار نیز از سود سهام درآمد داشته است.

کردستانی در سال ۲۰۰۹ شرکت گوگل را ترک کرده بود اما در آگوست سال ۲۰۱۴ بار دیگر به این شرکت بازگشت و به عنوان مشاور ارشد در تغییر ساختار شرکت گوگل نقش ایفا کرد و موفق شد شرکت جدیدی به نام ” آلفابت ” در زیر مجموعه گوگل تاسیس کند. او به همین منظور موفق به دریافت پاداش بزرگی از شرکت گوگل شد.

به گزارش سی ان ان پیوستن کردستانی به توییتر همزمان با اعلام مدیران این شرکت برای تعدیل (کاهش) ۸ درصدی در نیروهای کاری این شرکت صورت گرفته است.

سخنگوی شرکت گوگل که با این جابجایی یکی از قدیمی ترین و ارشد ترین مدیران خود را از دست داده برای کردستانی در کار جدید خود آرزوی موفقیت کرده است.

” جک دورسی” مدیر عامل توییتر نیز در استقبال از استخدام این مدیر موفق در شرکت توییتر، کردستانی را مدیری با تجربه خوانده که می تواند به او و سایر مدیران توییتر کمک شایانی کند.

از زمان حضور دوباره کردستانی در شرکت گوگل در تابستان سال میلادی گذشته و راه اندازی پروژه “آلفابت” سهام این شرکت در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد افزایش داشت ؛ این در حالی است که در طی همین مدت سهام شرکت توییتر شاهد افت ۲۰ درصدی بوده است.

حضور کردستانی در توییتر حاشیه های خاصی نیز به همراه داشته است. برخی می گویند کردستانی علاقه چندانی به توییتر نداشته است چرا که او از زمانی که در مارس ۲۰۱۰ به این شبکه اجتماعی پیوسته است تنها چند پست “توییت” کرده است و به نظر می رسد در ۵ سال گذشته علاقه چندانی به استفاده از این شبکه اجتماعی نداشته است، در حالی که حالا با سمت جدید خود می خواهد یکی از مدیران ارشد توییتر باشد و این شرکت را در رقابت با شرکت های رقیب و قدری چون فیسبوک و اینستاگرام ، کمک کند.

در مقابل این انتقادها اما موافقان حضور کردستانی می گویند از زمان بازگشت مجدد کردستانی به گوگل در ۱۰ و نیم ماه گذشته همکاری شرکت های توییتر و گوگل افزایش داشته است . برای مثال  در طی همین مدت گوگل در نتیجه موتور جستجوی خود توییت ها را نیز نشان می دهد و این کمک بزرگی به شرکت توییتر محسوب می شود.

از سوی دیگر هر دو شرکت گوگل و توییتر با شرکت بزرگ “فیسبوک” احساس رقابت می کنند و این احساس رقابت این دو شرکت را می تواند به یکدیگر نزدیک تر کند.

حضور کردستانی در شرکت توییتر امکان و احتمال همکاری های نزدیک تر این دو شرکت را بیشتر از گذشته کرده است. برخی گزارش های غیر رسمی حاکی است احتمال خریداری شرکت توییتر از سوی گوگل در تابستان سال ۲۰۱۶ وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.