تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 24372

مدیرعامل شرکت غله آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

تامین ذخیره گندم ۱۵ ماه آذربایجان‌شرقی

تامین ذخیره گندم ۱۵ ماه آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت غله آذربایجان‌شرقی از خرید گندم به میزان ۱۳۰ برابر ۷ سال گذشته استان در سال جاری خبر داد و گفت: ذخیره گندم ۱۵ ماه استان تامین شده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، علی نیرومند پیش از ظهر امروز در دومین جلسه بررسی بهبود کیفیت نان اظهار داشت: شرکت غله آذربایجان‌شرقی تاکنون مبادرت به خرید ۳۸۰ هزار تن گندم کرده که ۱۲۰ هزار تن از طریق بخش خصوصی بوده و در بخش خرید تضمینی گندم نیز ۸۸ درصد پول پرداخت شده است و تا آخر ماه طلب کشاورزان صفر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ ماه ذخیره گندم استان محقق شده است، افزود: امسال ۱۳۰ برابر ۷ سال گذشته خرید گندم داشته‌ایم که ۹۰ درصد گندم خارجی و ۱۰ درصد گندم داخلی برای ارائه به کارخانجات لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت غله آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: سیلوهای دولتی را از ظرفیت تکمیل کرده‌ایم و برای سیلوهای بخش خصوصی گندم خریداری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقاء کیفیت نان در سه ماهه اول سال جاری ۵۰ نفر و در سه ماهه دوم سال نیز ۲۰۸ نفر از نانوایان استان را آموزش داده‌ایم.

اکثر تخلفات نانوایی‌ها در بحث گران‌فروشی است

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: کارگروه ویژه‌ای در قالب ۱۰ تیم، به صورت روزانه بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهد که گزارش‌ها نشان می‌دهد اکثر تخلفات در بحث گران فروشی بوده و استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز به حداقل رسیده است و چیزی به نام استفاده از جوش‌شیرین دیده نمی‌شود.

حیدرزاده با بیان اینکه البته لازم است جایگزین جوش شیرین که مجاز باشد به نانوایان معرفی شود؛ خاطرنشان کرد: آردها حداقل باید ۴۸ ساعت تا ۱۵ روز استراحت داشته باشد که در کیفیت نان تاثیر مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: قیمت ارائه شده به نان، کارشناسی شده نبوده و قیمت کیلویی با چانه‌ای مطابقت نمی‌کند و این مسئله موجب سردرگمی نانوایان و بازرسان می‌شود که لازم است در این ارتباط تجدیدنظر صورت گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.