تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر : 24366

آیا خواص معنای هشدارهای رهبری را به موقع درک می کنند؟!

هشدار رهبری یک روز بعد از تصویب طرح جنجالی مجلس/ چرا نمایندگان حاضر نشدند نامشان در تاریخ ثبت شود ؟

هشدار رهبری یک روز بعد از تصویب طرح جنجالی مجلس/ چرا نمایندگان حاضر نشدند نامشان در تاریخ ثبت شود ؟

دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما حاوی هشدارهای روشن معظم له بود که بیداری و تلاش نخبگان سیاسی را می طلبد. رهبر معظم انقلاب اسلامی افراد صاحب‌نظر، دلسوز و دارای انگیزه را به مطالعه و بررسی دقیق ابعاد جنگ نرم فراخواندند و گفتند: در جنگ نرم، همان اهداف جنگ سخت دنبال می‌شود اما به‌صورتی فراگیرتر و عمیق‌تر.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما حاوی هشدارهای روشن معظم له بود که بیداری و تلاش نخبگان سیاسی را می طلبد. رهبر معظم انقلاب اسلامی افراد صاحب‌نظر، دلسوز و دارای انگیزه را به مطالعه و بررسی دقیق ابعاد جنگ نرم فراخواندند و گفتند: در جنگ نرم، همان اهداف جنگ سخت دنبال می‌شود اما به‌صورتی فراگیرتر و عمیق‌تر.

ایشان به برخی پیچیدگی‌ها و خطرات بیشتر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت اشاره کردند و افزودند: جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه‌ی خود را می‌زند اما جامعه‌ی هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است.

رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان و مردم  را آماج اصلی چنین جنگِ نرمی دانستند و خاطرنشان کردند: در مورد برنامه‌ریزی که در جنگ نرم برای مسئولان وجود دارد با آنان صحبت کرده و خواهم کرد اما مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به‌ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسئولان و مدیران رسانه ملی پیشنهاد کردند برای دست‌یابی به تحلیلی پایه و واقع‌بینانه به مقایسه‌ی موقعیت جمهوری اسلامی با برخی کشورهای منطقه بپردازند که در ۴‌دهه‌ی اخیر زیر سایه‌ی آمریکا زندگی کرده‌اند.
ایشان گفتند: این مقایسه نشان می‌دهد که تسلیم، چه نتایجی دارد و ایستادگی به چه خیرات و پیشرفت‌هایی منجر می‌شود.

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی، با اصرار علی لاریجانی و دفاع سرسختانه منتسبین به وی، توانستند با ۱۳۹ رأی موافق در مقابل ۱۰۰ رأی مخالف، کلیات طرح ” اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام” را تصویب کنند. طرحی که با وجود اصرارهای مکرر رهبری مبنی بر بررسی دقیق برجام در مجلس، فقط سه ساعت در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بررسی شد! ، در حالی کمیسیون ویژه برجام که با رأی نمایندگان تشکیل شده بود، نزدیک به چهل روز با کارشناسان دفاعی،امنیتی، حقوقی، سیاسی و تیم های مذاکره کننده فعلی و سابق، جلسات کارشناسی برگزار کرده بود و اکثر اعضای آن به جز منتسبین به طیف علی لاریجانی به شدت به این طرح و کارشناسی بودن آن اشکال وارد کرده بودند.

صرف نظر از تصویب کلیات این طرح در مجلس، این سوال در اذهان پیش آمده است که چرا رهبر معظم انقلاب دقیقا یک روز بعد از تصویب این طرح مسئولان را نسبت به عواقب تسلیم شدن آگاه می کنند؟! رهبر فرزانه انقلاب به چه دلیل بحث خواب غفلت را مطرح کرده اند؟!

به نظر غفلت مسئولین و کم کاری آنها و دلخوش کردن به خارج از کشور باعث شده است که رهبر معظم انقلاب هشدارهای علنی نسبت به عملکرد مسئولین و تغییر محاسبات آنها بدهند. رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان و مردم  را آماج اصلی چنین جنگِ نرمی دانستند و خاطرنشان کردند: در مورد برنامه‌ریزی که در جنگ نرم برای مسئولان وجود دارد با آنان صحبت کرده و خواهم کرد اما مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به‌ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند.

اما بنظر مسئولین فقط شعار را بر عمل ترجیح دادند و صریحا بر خلاف گفته های خود عمل می کنند. حسن روحانی در دیدار با مردم مازندران با بیان اینکه برجام باید سکویی جهت جهش اقتصادی جوانان ما باشد گفت: ما به حول و قوه الهی از ماههای آینده با رفع تحریم ها نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است و ما به این ملت غیور و بزرگ افتخار می کنیم که در برابر مشکلات و تحریم ها با رشادت ایستادگی کرد.

هر چند که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند برجام و خارجی ها نباید سکو و محل اتکا باشد بلکه باید استعدادهای درونی محل اتکای اقتصاد و اشتغال باشد و تکیه به خارج کاملا اشتباه است!

روحانی همچنین عنوان داشت: من به عنوان خادم شما چگونه رضایت دهم که به خاطر تحریم هر جنسی که وارد کشور می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمتش بیشتر باشد و آن اضافه قیمت از جیب مردم پرداخت شود؛ ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم؛ هر کس می خواهد شعار دهد از زندگی خود شعار دهد نه از زندگی مردم فقیر و مستضعف.

 

 

روحانی گفته است: تحرک اقتصادی قبل از برداشته شدن تحریم ها است و هنوز نیز ما در حالت تحریم هستیم و ممکن است یک تا دو ماه دیگر در این شرایط بمانیم اما باز هم شاهد خواهیم بود که در ماههای پایانی سال در کشور یک تحرک و تحول ایجاد می شود. این در حالی است که منتقدان معتقدند که طبق برجام تحریم ها فقط تعلیق می شوند و دولت سعی دارد تا با برخی گشایش های جزئی در پایان سال که مصادف با انتخابات مجلس است مجلس را نیز به تسخیر دربیاورد تا بتواند تغییرات خود را در گشور پیگیری نماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف دولت از مذاکره برقرار رابطه دوستانه با غرب نبوده است گفت: ما در مذاکرات خود به دنبال منافع ملت هستیم آنچه برای ما مهم است اشتغال جوانان ورونق اقتصادی کشور است. این در حالی است که بسیاری از منتقدین اقتصادی، دولت را بسیار کم تحرک و شعارگرا می دانند. این رفتار دولت و مسئولان مورد نقد صریح رهبری نیز قرار گرفته است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند. در متن این مرقومه آمده است ” نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید”.

لازم به ذکر است که رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما، مردم به‌ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال را به عنوان مخاطبان اصلی جنگ نرم مورد خطاب قرار دادند و این به دو دلیل می تواند باشد؛ اول اینکه ورود مردم باعث شکست نقشه دشمنان در هر عرصه ای شده است. دوم اینکه با این وضع شعارگویی مسئولان بعید به نظر می رسد که مسئولان بتوانند در مقابل این جنگ نرم به تنهایی مقابله کنند. هرچند که برخی از مسئولان علنا خواهان غلبه دشمن در جنگ نرم علیه کشور هستند. حسن روحانی در دیدار با مردم مازندران می گوید هدف از انجام مذاکرات رفع بیکاری جوانان بود نه برقراری رابطه دوستانه با غرب! درصورتیکه رئیس جمهور در بخشهایی از همایش بین المللی روز صنعت و تجارت اظهار داشت:  “اساساً مذاکرات هسته‌ای ما بخاطر این بود که شرایط جدیدی را در روابط بین‌الملل و منطقه بوجود بیاوریم… توافق هسته‌ای یکی از فرازهای بزرگ در سیاست خارجی و دیپلماسی جهان است.

ما دنبال توافق هسته‌ای نبودیم که مشکل هسته‌ای را حل کنیم، البته می‌خواستیم که مشکل هسته‌ای هم حل شود… دنبال مذاکره بودیم برای ایجاد فضای جدید در منطقه و جهان… این فضا است که برای ما اهمیت دارد.. ”

ابوطالبی معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری، که طی یک توهین بی سابقه دیپلماتیک از سوی آمریکا به آن کشور راه داده نشده بود،  نیز بعد از توافق لوزان گفته بود که تعامل با آمریکا بیش از داده ها و ستانده ها در توافق ارزشمند است!

جملات فوق به خوبی اهمیت خطاب دادن مردم و نخبگان و نه مسئولان را به عنوان مخاطبان اصلی جنگ نرم، از سوی رهبر معظم انقلاب نمایش می دهد.

تاریخی بودن رأی دیروز مجلس قطعا در سال های آینده به خوبی مشخص می شود. شاید همین موضوع باعث شد تا دیروز غالب نمایندگان حاضر نشدند به صورت علنی رأی خود را اعلام کنند و اگر طرح برجام مصوب مجلس یک طرح تاریخی است و قابلیت دفاع داشت چرا نمایندگان موافق رأی مخفی حاضر نشدند تا نامشان در تاریخ ایران به عنوان ناجی ثبت شود؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.