تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر : 22776

پاسخ 6 کاندید احتمالی مجلس در هشترود به یک پرسش پیک هشترود:

نظارت شورای نگهبان قانونی و مورد قبول همگان است/ در صورت رد صلاحیت از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد

نظارت شورای نگهبان قانونی و مورد قبول همگان است/ در صورت رد صلاحیت از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد

موضوع نظارت شورای نگهبان و نحوه واکنش به رد صلاحیت احتمالی، سوالی بود که از چند کاندید احتمالی مجلس در هشترود پرسیده شد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، یکی از موضوعاتی که در زمینه انتخابات، همیشه مورد چالش و هجمه برخی جریان های سیاسی مشخص قرار داشته است، موضوع نظارت‌های شورای نگهبان بر روند انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی است. این اعتراضات و هجمه ها درحالی صورت می گیرد که وظیفه نظارت و بررسی صلاحیت کاندیداها از جمله وظایفی است که براساس قانون اساسی برعهده این شورا که شامل شش فقیه و شش حقوقدان است، گذاشته شده است و این نظارت ها فراتر از قانون صورت نمی گیرد.

در این باره پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود در گفتگو با ۶ کاندید احتمالی مجلس در هشترود در خصوص نظارت شورای نگهبان و اینکه آنها در صورت رد صلاحیت چه واکنشی از خود نشان خواهند داد سوالاتی مطرح کرد که پاسخ آنها به شرح زیر است.

 

 علی موحدی: در صورت رد صلاحیت راه قانونی را طی می‌کنم

علی موحدی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نظارت شورای نگهبان چیست، گفت: قانون است و نظر خاصی ندارم.

وی در مورد واکنش خود نسبت به رد صلاحیت احتمالی نیز افزود: دوره قبل هم بنده رد صلاحیت شدم و اتفاق خاصی نیفتاد و اگر دوباره رد صلاحیت شوم از مسیر قانونی پیگیری خواهم کرد.

اسفندیار صادقی: فردی پایبند به قانون هستم

اسفندیار صادقی نیز در مورد نظارت شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون اساسی یکی از پایه های قانون، نظارت است و بنده نیز آن را کاملا تائید می کنم.

وی در مورد واکنش خود نسبت به رد صلاحیت احتمالی نیز افزود: تا آنجائی که می توانم احقاق حق می کنم و زمانی که یقین پیدا کردم به نظر شورای نگهبان احترام می گذارم. بنده قانون را در همه مراحل زندگی خود فصل الخطاب قرار داده ام.

سیدحمزه امینی: در صورت رد صلاحیت قبول می کنم

سیدحمزه امینی نیز در مورد اهمیت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات گفت: نظارت شورای نگهبان مورد تائید نظام و مقام معظم رهبری است و به تصمیمات آنها احترام قائل هستم.

وی در مورد واکنش خود نسبت به رد صلاحیت احتمالی نیز افزود: اگر رد صلاحیت شوم حتما صلاحی در کار است اما انتظار دارم قضاوت عادلانه باشد.

حجت الاسلام جواد لطف الله پور: انتظار دقت بیشتری از شورای نگهبان دارم

حجت الاسلام جواد لطف الله پور نیز در مورد نظارت شورای نگهبان گفت: جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی مشخص است و تاکنون نیز نظارت و دقتشان باعث شده نظام و انقلاب با وجود فراز و نشیب های فراوان مسیر خود را طی کند. لذا نظارت انها قانونی است و مورد عنایت افراد اصیل انقلاب نیز هستند.

وی در مورد این سوال که اگر در انتخابات مجلس رد صلاحیت شدید چه واکنشی نسبت به این خبر خواهید داشت، افزود: نظام و انقلاب برای همه است. بنده در دوره قبلی رد صلاحیت شدم و همه هم واکنش بنده را دیدند. بیانیه ای نوشتم و در آن تاکید داشتم نظام و انقلاب برای ماست و کاش دقتشان را بیشتر می کردند تا نسبت به برخی از مسائل بدبین نشویم.

غفار اسماعیلی: اگر فردی مشکلی نداشته باشد نباید نگران رد صلاحیت باشد

غفار اسماعیلی نیز در مورد جایگاه نظارت شورا نگهبان گفت: جایگاه شورای نگهبان و موضوع نظارت یک امر اساسی و تاثیرگذار چه در بعد صلاحیت، اهلیت و سلامت کاندیداها و چه در بعد عملیات اجرائی در انتخابات است. در هر دو جهت این جایگاه که در قانون اساسی از یک جایگاه رفیع برخوردار است می تواند برای سلامت افراد و انتخابات و به کرسی نشاندن جایگاه مجلس تاثیرگذار باشد و همه اینها منوط به دخالت مستقیم شورای نگهبان است. اگر جایگاه آن محفوظ باشد و همه افراد در حفظ این جایگاه بکوشند در نهایت به نفع نظام و مجلس خواهد بود.

وی افزود: نظارت چه در گزینش افرد و چه در مسیر اجرا باشد در واقع برنده اصلی مردم و انقلاب هستند. در نتیجه نظارت شورای نگهبان امر لازم و ضروری است و هرچه قدر ضریب دقت آنها بالا باشد به آن جایگاه ایده آل خواهند رسید.

اسماعیلی در مورد واکنش به رد صلاحیت احتمالی نیز اظهار کرد: اگر بررسی هائی صورت گرفت و یکی از افراد رد صلاحیت شدند و اگر منطقی و مستند بود باید قبول کرد و گرنه آن فرد می تواند سند ارائه دهد و از خود دفاع کند. خوشبختانه در کنار شورای نگهبان نهادهای امنیتی و قضائی هم حضور دارند و می توانند کمک کنند. اگر فردی مشکلی نداشته باشد نباید نگران باشد. باید مرّ قانون اجرا شود و خروجی این حرکت نیز یک خروجی مبارک برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

غلامحسین شیری: در صورت رد صلاحیت نامه تشکرآمیز به شورای نگهبان خواهم نوشت

غلامحسین شیری نیز در مورد اهمیت نظارت شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان رکن رکین نظام است که مقام معظم رهبری بارها آن را تائید کرده اند. شورای نگهبان باعث سلامتی مجلس است و شک و تضعیف آن در واقع فرصت دادن به دشمنان است و خیانت محسوب می شود.

وی در مورد واکنش خود به خبر رد صلاحیت احتمالی در انتخابات نیز افزود: هر زمان رد صلاحیت بنده اعلام شود نامه بلند بالا و تشکر آمیزی به شورای نگهبان خواهم نوشت که باعث شدند این مسئولیت سنگین را از دوش بنده برداشته شود.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , 26 شهریور 1394 - 8:24

درستی این ادعا ها بعد از تایید یا ردصلاحیت ها مشخص می شود

ناشناس پنجشنبه , 26 شهریور 1394 - 12:48

هنوز به صدای آبشار گوش می دهیم