تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
کد خبر : 22765

امام جمعه هشترود:

امر به معروف و نهی از منکر نقش بی بدیلی در ارتقای امنیت اجتماعی دارد

امر به معروف و نهی از منکر نقش بی بدیلی در ارتقای امنیت اجتماعی دارد

امام جمعه هشترود گفت: اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش بزهکاری در جامعه اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه شهرستان هشترود عصر روز سه شنبه در مجمع عالی بسیج این شهرستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر، در آموزه‌های دینی از جایگاه بس بلند و و یژه برخور دار است. اساس نبوت پیامبران الهی بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است. بر این اساس، هر مسلمانی با امر به معروف و نهی از منکر به اجرای صحیح احکام اسلام کمک کرده و در واقع یک نیروی اجرایی و ناظر جدی آن محسوب می شود.

وی اظهار کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج یابد، کمک شایانی به استحکام نظام اسلامی خواهد کرد، بدین بیان که دولتمردان و کارگزاران حکومتی در برابر اعمال مردم، احساس مسئولیت کرده تلاش خواهند کرد که انان را به اجرای احکام الهی وادار نموده از هرگونه سستی و کجی باز دارند و با حسن اجرای قوانین و بخش نامه های اسلامی در حوزه­ی مسئولیت خویش، زیردستان و ارباب رجوع را نیز بدان سمت سوق دهند.

رحیمی افزود: از سوی دیگر، مردم نیز بر عملکرد دولت نظارتی مستمر خواهند داشت و کارهای هر یک از مسئولان و مأموران دولتی را زیر ذره بین خواهند برد و با اظهار نظر خویش از راه های ممکن ، آنان را بر پیاده کردن صحیح قوانین وادار خواهند ساخت و از کم کاری، کارشکنی، نقض قانون، خیانت و وطن فروشی احتمالی آنان جلوگیری خواهند کرد.

نقش بی بدیل امربه معروف و نهی از منکر در امنیت اجتماعی

وی تاکید کرد: به وسیله­ ی امر به معروف و نهی از منکر اشرار دست از شرارت برداشته یا به وسیله­ ی دیگر آنان را سرجای خود خواهند نشاند و امنیت داخل تأمین خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: با امر به معروف و نهی از منکر راه های صحیح کسب و تجارت و پیشرفت صنعت هموار گشته و هرکسی در خور استعداد خویش به امرار معاش می پردازد و از طرفی بیکاری، گرانفروشی، احتکار، اختلاس، کسب و کار انحرافی و زیان آور و … ریشه کن گشته کسب و درامد مردم حلال و پاکیزه می گردد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی باید شرطی سازی شده تا در اجتماع و افراد نهادینه شوند. بسیجیان نیز باید در گسترش برنامه های فرهنگی تلاش کنند تا زمینه نهادینه سازی آن را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، سرهنگ خلیل شریفی فرمانده سپاه ناحیه هشترود نیز گفت: نماز، زکات و امربه معروف و نهی از منکر ۳ مقوله ای است که مقام معظم رهبری در تشریح نامگذاری سال ۹۴ به آنها تاکید داشتند و برنامه ریزی های سپاه برای جمع آوری ماهواره ها نیز در همین راستاست.

وی افزود: مهمترین روش در این راه آگاه سازی خانواده ها از مضرات برنامه های ماهواره است و یک همت عمومی را می طلبد.

شریفی تاکید کرد: سرباز ولایت بودن آمادگی و عدم وابستگی را می طلبد تا بتواند در مقابل دشمنان بایستد.

لازم به ذکر است مجمع عالی بسیج شهرستان در جشنواره مالک اشتر امسال رتبه نخست در بین مجامع سپاه عاشورای استان کسب کرده است.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 24 شهریور 1394 - 22:24

۱- امر به معروف : افراد بر اساس شایستگی برای پستها انتخاب و افراد انتصابی نالایق به پستی که شایستگی آنرا دارند انتقال داده شوند.
۲- از مسئولین عمل مطالبه کنند نه آمار.

علی چهارشنبه , 25 شهریور 1394 - 20:53

حاج اقا نعمت است برای شهرستان
یکی از ارادتمندان ایشان هستم

ناشناس پنجشنبه , 26 شهریور 1394 - 9:03

هدف امام حسین (ع) درقیام عاشورا امر به معروف ونهی از منکر بود.
امام حسین(ع) بدون تردید یکی از بزرگترین مصلحان و تاریخ سازان حیات بشر بوده که رفتار سیاسی و اجتماعی خود را مبتنی بر ارکان و پایه هایی قرار داد که تا پایان حیات بشر روی این کره خاکی استمرار خواهد داشت و همواره به عنوان الگویی الهام بخش جوامع انسانی را حیات و روشنایی می بخشد. در این رابطه مقاله حاضر نگاهی اجمالی دارد به مهمترین شاخص های دکترین سیاسی اجتماعی امام حسین(ع) که با هم آن را از نظر می گذرانیم.