تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 19720
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خدمات بهتر با پرداخت بموقع قبوض/ استفاده از دستگاههای پرمصرف در زمان کم باری بسته هستند

رئیس اداره برق شهرستان هشترود در گفتگو با پیک هشترود عنوان کرد:

خدمات بهتر با پرداخت بموقع قبوض/ استفاده از دستگاههای پرمصرف در زمان کم باری

خدمات بهتر با پرداخت بموقع قبوض/ استفاده از دستگاههای پرمصرف در زمان کم باری

رئیس اداره برق شهرستان هشترود گفت: میزان اعتبارات و خدمات ما منوط به مشارکت بهتر مردم است. ارائه قبض کاغذی، ارسال پیامک و حضور همکاران در درب منازل از راههای تسریع در پرداخت هزینه قبوض برق است.

مهندس محسن معتمدی رئیس اداره برق شهرستان هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود گفت: برق تنها محصولی است که از تولید به مصرف است. در کشور ما نیز ظرفیت نیروگاهها حدود ۷۰ هزار مگاوات است اما اگر در لحظه تولید میزان مصرف بیشتر از آن باشد خاموشی اعلام می شود.

وی اظهار کرد: در این فصل از سال بدلیل افزایش دما و استفاده مردم از وسایل سرمایش زمانهای اوج مصرف نیز تغییر می کنند و بین ساعتهای ۱۱ الی ۱۵ و ۱۹ الی ۲۳ می باشد. متاسفانه مشکل اصلی در این فصل در زمانهای روز است و میزان مصرف افزایش می باد.

معتمدی برق هشترود

معتمدی افزود: دولت برای برق یارانه کلانی صرف می کند و این یارانه نیز از جیب خود مردم است اگر مردم در میزان مصرف خود صرفه جوئی نکنند از جیب خودشان هزینه خواهند کرد. البته سعی کرده ایم از کارخانجات بخواهیم تعطیلی خود را در این فصل داشته باشند تا بتوانیم برای مصارف خانگی تامین برق مناسبی داشته باشیم.

تلاش برای کاهش تلافات در صنعت برق کشور

رئیس اداره برق شهرستان هشترود با اشاره به اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق در کشور گفت: تلفات در حوزه صنعت برق در کشور حدود ۱۵ درصد است اما این میزان در استان و هشترود حدود ۲۰ درصد است و با اجرای این طرح سعی بر این است میزان تلفات در این حوزه در عرض یکسال به ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: سرقت سیم های برق، استاده غیرمجاز از برق و بدحق حسابی از مهمترین تلفات در صنعت برق هستند که سعی شده با افزایش بازدید های دوره ای و جریمه افراد خاطی از افزایش این آمار جلوگیری کنیم.

خدمات بهتر با پرداخت بموقع قبوض برق

معتمدی تصریح کرد: هشترود کمترین میزان خاموشی در استان و سریعترین خدمات به مشتری را دارد اما میزان اعتبارات و خدمات ما منوط به مشارکت بهتر مردم است. ارائه قبض کاغذی، ارسال پیامک و حضور همکاران در درب منازل از راههای تسریع در پرداخت هزینه قبوض برق است. سامانه ۱۵۲۱ نیز برای پرداخت قبوض برق است که برای استفاده کنندگان از این طرح جوایزی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره برق شهرستان هشترود تاکید کرد: برق حق همه ملت ایران است و باید با مصرف صحیح آن حق دیگران را ضایع نکنیم.

استفاده از دستگاههای پرمصرف در زمان کم باری

وی تصریح کرد: در کنتورهای دیجیتالی ۳ تعرفه کم باری، میان باری و پرباری داریم و مردم می توانند دستگاههای پرمصرف را در ساعتهای کم باری استفاده کنند تا در هزینه برق آنها نیز صرفه جوئی شود.

رفع مشکل برق شهرک صنعتی و سد سهند

معتمدی در مورد وضعیت برق شهرک صنعتی و سد سهند هشترود نیز خاطرنشان کرد: در شهرک صنعتی هشترود پست برق سیار ۳۰ مگاولت آمپر راه اندازی شده و آماده واگذاری به تولیدکنندگان است. در سد سهند نیز برق ۴ مگاولتی تصویب شده و به محض احداث ساختمان، امکانات در آن نصب خواهند شد.

رئیس اداره برق شهرستان هشترود در پایان تاکید کرد: با افزایش دمای هوا اگر میزان برق مصرفی مردم نیز افزایش یابد مجبور به اعلام خاموشی هستیم. مصرف برق در اختیار مردم است و قانونی هم نمی تواند آنها را از مصرف برق منع کند وظیف ما نیز تعیین هزینه مصرفی است.

مصاحبه از مهدی اسمعیل نژاد

انتهای پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.