تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 19167

سفری که بعد از ۲۰ سال هنوز شیرین است

سفری که بعد از ۲۰ سال هنوز شیرین است

مردم آذربایجان شرقی تابستان سال ۱۳۷۲ شاهد یک سفر تاریخی و ماندگار بودند که با گذشت بیش از ۲۰ سال از آن زمان، هنوز شیرینی خاصی در خاطرات مردم دارد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود به نقل از شبستان، مردادماه سال ۱۳۷۲ یادآور سفر تاریخی و پرشکوه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ‌ای به شهر تبریز است که هر ساله خاطرات آن روزهای خوش برای مردم آذربایجان به ویژه تبریز تازه می شود.

رهبر فرزانه انقلاب طی روزهای سه شنبه تا جمعه(۵تا ۸ مرداد) سال ۱۳۷۲به شهر همیشه قهرمان تبریز و دیگر شهرها و حتی روستاهای آذربایجان شرقی سفر کردند، سفری که هنوز پس از گذشت بیش از ۲۰ سال شیرینی خاصی در خاطرات مردم آذربایجان دارد.

حضرت‌ آیت ‌الله‌ خامنه‌ ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در سومین‌ روز از سفرشان‌ به‌ استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ از تبریز عازم‌ شهرستان‌ هشترود شدند تا ضمن‌ دیدار با مردم‌ این‌ منطقه‌ از نزدیک‌ با محرومیت‌ های‌ شهرستان‌ هشترود آشنا شوند.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ پیش‌ از ورود به‌ شهر هشترود، روستای‌ اوشندل‌ واقع‌ در ۱۰ کیلومتری‌ این‌ شهر را مورد بازدید قرار دادند و صدها تن‌ از اهالی‌ این‌ روستا مقدم‌ رهبر محبوب‌ خویش‌ را با قربانی‌ کردن‌ گوسفند و پخش‌ نقل‌ و شیرینی‌ گرامی‌ داشتند.

روستاییان‌ که‌ از تصمیم‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ برای‌ دیدار از این‌ روستا اطلاع‌ یافته‌ بودند، از شب‌ قبل به‌ پاس‌ توجهات‌ معظم ‌له‌ به‌ مسائل‌ این‌ منطقه‌ با حضور بر بام‌ خانه‌ها فریاد «الله‌ اکبر» سر دادند و برای‌ پیروزی‌ و پیشرفت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و سلامتی‌ و طول‌ عمر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دعا کردند.

اهالی‌ این‌ روستا و سایر روستاهای‌ اطراف‌ آن‌ شامل‌ مردان‌، زنان‌، جوانان‌ و نوجوانان‌ از ساعت‌ ۶ صبح‌ در مدخل‌ ورودی‌ این‌ روستا اجتماع‌ کرده‌ بودند و هنگامی‌ که‌ در ساعت‌ ۹ و ۳۰ دقیقه‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را در میان‌ خود یافتند غریو شادی‌ تمامی‌ این‌ روستا را فراگرفت‌ و روستائیان‌ در حالی‌ که‌ پیوسته‌ شعار می‌دادند، «صل‌ علی‌ محمد رهبر ما خوش‌ آمد»، و «دسته‌ گل‌ محمدی‌ به‌ روستای‌ ما خوش‌ آمدی»‌، با اشک‌ شادی‌ و شکوفه‌های‌ لبخند از حضرت‌ آیت ‌الله‌ خامنه‌ای‌ به‌ گرمی‌ استقبال‌ کردند.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علي خيري یکشنبه , 4 مرداد 1394 - 13:20

افسر سلطان گل پیدا شد از طرف چمن
مقدمش یا رب مبارک باد بر سرو و سمن

پاشازاده یکشنبه , 4 مرداد 1394 - 19:42

یادش بخیر
خاطرات آن روزها واسکناس ۱۰۰۰تومانی تازه به بازار آمده هدیه رهبری به پیروکودک در روستای ما

ایمانی چهارشنبه , 7 مرداد 1394 - 17:08

هر که به دیدار تو نایل شود،
یک شبه حلال مسائل شود

یادش بخیردیدارنائب امام زمان