تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 17220

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هشترود:

مشکلات مالیاتی عامل تعطیلی واحدهای صنفی/ رکود بازار مهمترین دغدغه واحدهای صنفی است

مشکلات مالیاتی عامل تعطیلی واحدهای صنفی/ رکود بازار مهمترین دغدغه واحدهای صنفی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هشترود گفت: مشکلات مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده یکی از مسائلی است که می بایست بین امور مالیاتی و اصناف حل شود.

محمدرضا قهرمانپور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هشترود در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود با تبریک روز اصناف گفت: اصناف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی فداکاریهای بسیاری از خود نشان دادند و خون ها اهدا کردند.

وی اظهار کرد: تمام بازار، اصناف و کسبه با حضور در روند پر فراز و نشیب انقلاب برای به ثمر نشستن و دستیابی به قله های پیروزی ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ گام های موثر و چشمگیری برداشتند که همانا هرگز از یادها نخواهد رفت. همانطور که امام خمینی (ره) از این قشر متدین و انقلابی به عنوان بازوان ستبر انقلاب یاد کردند.

مشکلات مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهمترین دغدغه های اصناف است.

قهرمانپور با اشاره به دغدغه فعلی اصناف هشترود افزود: مشکلات مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده یکی از مسائلی است که می بایست بین امور مالیاتی و اصناف حل شود. اول اینکه اداره امور مالیاتی وضعیت اقتصادی اصناف هشترود را در خصوص رکورد بازار و نوسان قیمت در نظر نمی گیرد و فقط به دنبال آن است تا رقم لحاظ شده در بودجه را برای درآمد مالیاتی تحقق بخشد و هیچ توجهی به شرایط اصناف ندارد. و بعضاً عرصه فعالیت را برای تعدادی چنان تنگ می نماید که عده ای کسب و کار خود را تعطیل و یا در حال انتقال به سایر شهرستانها می باشند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هشترود ادامه داد: دوم اینکه اداره امور مالیاتی اعلام می کند مودیان مالیاتی باید در اظهارنامه های خود میزان سود و زیان و درآمد را مشخص و به صورت کامل پر کنند که در چنین شرایطی دیگر تفاهم صنفی معنایی ندارد. و سوم اینکه علیرغم توافقات و تفاهم انجام یافته با اداره امور مالیاتی برای سال ۹۱-۹۲ هنوز رقم مالیات عده ای از آنها مشکل دارد.

از دیگر دغدغه های مهم اصناف هشترود رکورد بازار می باشد.

قهرمانپور تاکید کرد: اصناف هشترود اکثرا مستاجر می باشند و اجاره بها هنگفت و رو به افزایش مغازه ها از دیگر مشکلات اصناف می باشد که مسئولین شهر از جمله شهرداری می بایست در این خصوص چاره اندیشی کند و بازار هشترود را که محدود به یک خیابان می باشد باید از طریق توسعه شهری و احداث خیابانهای جدید از جمله طرح مسجد جامع و گسترش بازار به سایر مناطق شهر اقدام نماید که مهمترین عامل افت اجاره بها خواهد بود .

لزوم ساماندهی دست فروشان

وی تصریح کرد: معضل دست فروشان از دیگر مشکلات اصناف هشترود می باشد که در این راستا اتاق اصناف هشترود با همکاری اداره صنعت،معدن و تجارت و شهرداری طرح ساماندهی صنوف سیار و دستفروشان را پیشنهاد و تمهیدات ومقدمات لازم برای جمع آوری آنها در یک مکان مشخص خیابان بهشتی جنوبی روبروی دانشگاه آزاد انجام یافته که لزوم همکاری سایر ارگانها از جمله نیروی انتظامی ، و راهنمایی و رانندگی و سایر مسئولین ذیربط را می طلبد.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فرزاد عباسزاده سه شنبه , 2 تیر 1394 - 17:32

با سلام و تشکر از اقای قهرمانپور

هشترودی چهارشنبه , 3 تیر 1394 - 9:13

درسالهای اخیر اداره دارایی هشترود عامل کوچ مردم وفرارسرمایه از منطقه شده است.
مردم باید در مقابل زیاده خواهی اداره دارایی هشترود مثل بازاریان میانه ایستادگی ومقاومت کنند تا این کودک بازی گوش را به سر جای خود بنشانند.

مقصود جمعه , 5 تیر 1394 - 1:14

امیدوارم که نظرهاراگزینشی تاییدنکنیدچراکه من نظری ارسال کرده بودم ولی..