تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر : 1570

شیخ نمر بنیان وهابیت عربستان را متزلزل کرد

شیخ نمر بنیان وهابیت عربستان را متزلزل کرد

شیخ نمر محبت به علی(ع) و اولادش را دارد و با حماسه آفرینی های خود وهابیت را در عربستان متزلزل کرده است و موجب شده تا سران این کشور حقیرانه و ذلیلانه حکم اعدامش را صادر کنند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی امشب در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید محمد ابطحی کاشانی، اظهار داشت:بر اساس روایتی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه اگر تمام خلایق جمع شوند و آگاهی و دانش خود را جمع کنند تا یک انسان مومن عالم فقیه و مجاهد را معرفی کنند هرگز موفق به این معنا نمی شوند.

وی افزود: آیت الله ابطحی کاشانی در زندگی سراسر نور و دانش و تقوای خود، شاگردان بسیاری را تربیت کرد و خود از شاگردان برجسته و مورد توجه مراجع تقلید نظیر آیت الله العظمی بروجردی،امام خمینی(ره) ومحقق داماد بوده است.

سخنران مراسم تصریح کرد: آیت الله ابطحی کاشانی مورد وثوق و اعتماد علمای زمان خود به خصوص حضرت امام (ره)بوده است که سالیانی متمادی مسئولیت دفتر امام راحل(ره) را برعهده داشت و از اساتید برجسته سطح و خارج و دارای تالیفات متعدد و متنوع و از اعضای فعال و پرتلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به اینکه آیت الله ابطحی کاشانی در تاسیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نقش مهمی داشته است، گفت: این عالم ربانی شاگردان بسیاری به جامعه ایمانی و انقلابی ما تحویل داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که علمای علم اخلاق و معرفت کمالات انسان را به دو بخش مقدماتی و اصلی تقسیم بندی کرده اند، اظهار داشت: بشر سلسله کمالات مقدماتی دارد که پلی برای رسیدن به کمال اصلی می باشد که در این حالت انسانیت به مقدار درک محقق می شود و خداوند سعادت اخروی را به میزان این کمال می دهد.

این محقق حوزوی با اشاره به این که تلاش تمام علمای ربانی برای این بوده است که بشر را از کمالات مقدماتی به کمال اصلی برساند، تصریح کرد: انبیا و علما با تمام تلاش ها و مجاهدت ها به دنبال این بودند که بشر به تقرب خداوند دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه مهم ترین کمال اصلی خداپرستی است، گفت: بقیه امور از کمالات مقدماتی محسوب می شوند و ارزش آن ها به قدری است که انسان را به کمال اصلی برسانند.

وی با اشاره به اینکه ایمان نخستین کمالی است که انسان را به قرب الهی می رساند، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در این خصوص می فرمایند، ایمان عالی ترین غایت و هدف است که اگر در مردم ایجاد شود، آن ها را تا هدف نهایی پیش خواهد برد.

سخنران مراسم با بیان این که حقیقت ایمان محبت و دوستی با دوستان خدا و برائت از دشمنان خدا می باشد، ابراز داشت: عالی ترین محبتی که در دنیا وجود دارد، محبت به امیرالمومنین(ع) است؛ و روایات بسیاری وجود دارد که در عالم دنیا و آخرت هر گمشده ای دارید از مسیر علی(ع) پیدا می شود و اگر امیرالمومنین(ع) را قبول ندارید اعمال دیگر شما مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی تصریح کرد: باید نسبت به تقویت ولایت امیرالمومنین(ع) در وجود خود و جامعه تلاش کرد.

وی با بیان اینکه آثار علما همواره در دل های پاک باقی است، تصریح کرد: پیامبر فرمود هرکسی می خواهد نامش همچون من باقی بماند باید محبت علی(ع) را در دل داشته باشد.

این فاضل حوزوی با اشاره به اینکه علی(ع) رحمت خداوند است و اگر نظر رحمت خدا به انسان شامل نشود به جایی نخواهد رسید، گفت: برای رسیدن به کمالات معنوی و دنیایی باید ولایت علی(ع) را در قلب و اعمال خود داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان این که سرمایه علما محبت و اراده به حضرت علی(ع) بوده است، تصریح کرد: رمز خستگی ناپذیری علما به دلیل این است که ولایت و محبت علی(ع) و اولادش را در درون قلب های خود دارند.

شیخ نمر وهابیت را در عربستان متزلزل کرده است

وی با اشاره به صدور حکم اعدام آیت الله شیخ نمر از علمای برجسته و مبارز عربستانی، اظهار داشت: ایشان عالمی است که محبت به علی(ع) و اولادش را دارد و با حماسه آفرینی های خود وهابیت را در عربستان متزلزل کرده است و موجب شده تا سران این کشور حقیرانه و ذلیلانه حکم اعدامش را صادر کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که علم بزرگ ترین گنجی است که خداوند به انسان می دهد، تصریح کرد: علم دومین سرمایه ای است که انسان خواهد داشت و علما به همین دلیل هیچ گاه از سختی ها گلایه نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه علم، غنای نفسی و باطنی به انسان می دهد، تصریح کرد: حلم زینت علم است و علمایی که حلیم و بردبار هستند می توانند انسان ها را هدایت کرده و به مقصد عالی برسانند.

وی در پایان با بیان اینکه بزرگ ترین خیری که به انسان می رسد محبت امام حسین(ع) است، گفت: آیت الله ابطحی کاشانی از ارادت مندان به خاندان اهل بیت(ع) بود و همواره مجالس عزاداری مختلفی را به مناسبت های مذهبی برگزار می کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.