تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر : 14553

معاون استاندار خبر داد؛

آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در استان

آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در استان

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در استان خبر داد و گفت: تجارت خارجی امری دو طرفه است که باید سود دو کشور در زمینه وارادت و صادرات تامین شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، داود بهبودی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز به کار میزهای تجاری خارجی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تصور اولیه این بوده که این میزها متعلق به بخش خصوصی بوده و متولی امر باشند و دولت تنها در زمینه حمایتی فعالیت کند.
 وی ادامه داد: آسیب‌شناسی مسائل تجاری با کشور مقابل و نیز مدیریت بخش باید مورد توجه قرار گیرد که بخشی از این کار انجام شده است و توسعه تجارت در این زمینه مورد توجه است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر‌نشان کرد: تعامل افزایی با کشور مقابل مورد هدف است و نباید انتظار صادرات صرف داشته باشیم و افزایش مبادله تجارت را قبول داریم.
بهبودی یادآور شد: منافع طرفین باید مورد توجه باشد و در این زمینه مشکلات نیز باید مرتفع شود و ساماندهی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی نیز مهم است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تجارت خارجی امری دو طرفه است که باید سود دو کشور در زمینه واردات و صادرات تامین شود.
 وی تسهیل خدمات تجاری در استان را یادآور شد و گفت: تعامل افزایی با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مهم است و البته در این میان تفاوت‌هایی میان بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.
 معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: صنعت کفش یکی از صنایع مهمی است که در زمینه مبادلات تجاری مثبت می‌تواند مهم باشد و فعالان این بخش مسائل را آسیب‌شناسی کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.