تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر : 14341

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

نصب سیستم‌های ضد تگرگ در همه نقاط آذربایجان‌شرقی

نصب سیستم‌های ضد تگرگ در همه نقاط آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر نصب سیستم‌های ضدتگرگ در همه نقاط استان تاکید کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، کریم مهری صبح امروز در نشستی با فرماندار شهرستان میانه از تخصیص اعتبار بلاعوض برای تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، بارانی و قطره‌ای به مبلغ ۵۵ میلیون ریال برای هر هکتار مزارع و ۶۵ میلیون ریال به هر هکتار باغ خبر داد.

وی اظهار داشت: در صورت تجمیع این اراضی، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ۸۵ درصد کل هزینه‌های مربوط به آبیاری تحت فشار را می‌پردازد.

مهری با اشاره به ردیف اعتباری بالای مکانیزاسیون در این سازمان، افزود: دستگاه‌های ضدتگرگ جزو بخش مکانیزاسیون محسوب شده و در شهرستان میانه و تمام نقاط استان آذربایجان‌شرقی می‌توان با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و ۶۰ درصدی بهره‌برداران نسبت به خرید و نصب دستگاه‌های ضدتگرگ اقدام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه هر یک از این دستگاه‌ها ۱۰۰ هکتار از اراضی را زیرپوشش قرار می‌دهد، افزود: سالانه خسارات قابل توجهی از بارش تگرگ به بخش کشاورزی استان وارد می‌‌شود که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان ریسک تولید را نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز در این نشست بر ترویج فرهنگ یکپارچه‌سازی اراضی زراعی و باغی در این شهرستان برای استفاده از منابع بلاعوض و دیگر تسهیلات دولتی تاکید کرد و افزود: مجموعه فرمانداری به همراه شوراهای اسلامی شهری و روستایی، بخشداران و دهیاران برای هرگونه همکاری با سازمان جهادکشاورزی و امور آب در راستای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های موجود و استعداد منطقه آماده هستند.

حمید شکری با اشاره به بهره‌برداری از یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از پایاب سد آیدوغموش، اظهار کرد: این سد ظرفیت بهره‌برداری از ۱۵ هزار هکتار را داراست که با همکاری سازمان جهادکشاورزی و امور آب استان و این شهرستان، می‌توان از تمام ظرفیت این سد برای توسعه بخش کشاورزی و رونق اقتصاد منطقه بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به اعتبارهای سازمان جهادکشاورزی در طرح‌های آبیاری تحت فشار ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان از قابلیت لازم در بخش کشاورزی برخوردار است، انتظار می رود تا بیشترین سهم اعتبار از این محل را به خود اختصاص دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.