تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 14202

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی:

۷۲ پروژه عمرانی در مناطق محروم و روستایی آذربایجان‌شرقی اجرا می‌کنیم

۷۲ پروژه عمرانی در مناطق محروم و روستایی آذربایجان‌شرقی اجرا می‌کنیم

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: این مجموعه در سال‌جاری تعداد ۷۲ پروژه عمرانی در مناطق محروم و روستایی استان اجرا و ۳ هزار کارگراه کوچک زودبازده ایجاد می‌کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، سید صفر قائمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز شکل‌گیری بسیج سازندگی، با بیان اینکه ماموریت‌های بسیج سازندگی در چهار محور تعریف شده است، اظهار داشت:برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری برداشته‌ایم که این موفقیت در سایه همراهی مسئولان مختلف به دست آمده است.

وی افزود: استمرار حرکت انقلابی در عرصه سازندگی، ورود به عرصه‌های صنایع تبدیلی و الگودهی و نهادسازی در اقتصاد مقاومتی به همراه تمرکز بر توانمندسازی گروه‌های هدف بسیج سازندگی از محورهای فعالیت‌های این تشکل در بسیج است.

قائمی یادآور شد: کمک به کارآمد سازی حاکمیت با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی و اقتصاد مقاومتی از سیاست‌های کلان بسیج سازندگی است و در جنبه محرومیت‌زدایی پیوند مردم با نظام و اثبات کارآمدی نظام از اهداف طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

وی گفت: در سال ۹۳ حدود ۳۶ پروژه محرومیت‌زدایی در استان احداث شده و ۷ مسجد نیز احداث کرده‌ایم و ۳۵۹ مورد جهیزیه نوعروسان تامین شده است.

قائمی یادآور شد: ۱۳۰ تیم پزشکی به مناطق محروم اعزام شده و فعال هستند و ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر ویزیت رایگان شده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ۳۵ پروژه عمرانی بزرگ با مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته اجرایی شده و ۴۳ پایگاه احداث شده است.

قائمی گفت: نظارت بر مسکن مهر استان با کمک ۲۰ مهندس صورت گرفته است.

وی افزود: در مباحث آموزشی بیش از ۲۰ هزار نفر در زمینه آموزش و تحکیم آموزش دیده‌اند و در مباحث مهارت‌های فنی نیز بیش از ۱۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند و در بحث سلامت نیز با همکاری بهداشت استان ۶۱ هزار نفر در کلاس‌های پیشگیری شرکت کرده‌اند.

قائمی گفت: در همگامی با کشاورزی دو پروژه بزرگ با مبلغ ۴۱ میلیارد ریال اجرا شده است و بخشی از ماموریت‌های منابع طبیعی مانند کنترل چرا انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: برای بیش از ۱۶ هزار نفر کلاس‌های آموزشی کشاورزی در جنبه‌های مختلف برگزار شده و در زمینه حرکت‌های جهادی که احیای آن از برکات نظام کارهای زیادی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بحث هدایت و سازماندهی اردوهای جهادی با همکاری بخش‌های دیگر از وظایف بسیج سازندگی است که در همین زمینه ۳۴ هزار نفر در این بخش حضور یافته‌اند که خروجی این حضور در فعالیت‌های خدماتی، پزشکی و سازندگی بوده و در تابستان سال گذشته استقبال زیادی از گروه‌های جهادی پزشکی صورت گرفت.

قائمی گفت: ۹ هزار نفر در مرمت ۵۱۹ مدرسه در قالب اردوهای جهادی دانش‌ آموزشی شرکت داشتند که هدف اول در این زمینه برنامه‌های فرهنگی بوده است.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی را برای تبعیت از فرامین رهبری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های بلا استفاده و کمک به اشتغال اقشار محروم از اهداف این بخش است و ایجاد کارگاه‌های کوچک و زود بازده در اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود و در سال ۹۳ بیش از ۲ هزار کارگاه ایجاد و یا پشتیبانی شده است که ۲۱۷ میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۶ درصد دریافت کرده‌اند و منابع این تسهیلات مردمی است.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی ۵ مرحله طی می‌شود و تلاش داریم تا تعاون و همکاری حداکثری جلب شود و فرهنگ‌سازی صورت گیرد چرا که اگر اکنون به اقتصاد مقاومتی توجه نشود در سال‌های آینده با مشکل خالی شدن روستاها و تشدید مهاجرت مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۴ گفت: در سال‌جاری تلاش داریم تا ۳ هزار کارگاه در اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنیم و ۷۲ پروژه عمرانی در مناطق محروم ایجاد خواهیم کرد.

قائمی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای تبدیلی و صنایع کوچک مورد توجه است و در عرصه صنایع تبدیلی ۴۵۰ کارگاه فعال می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با سواد کردن بی‌سوادان را از برنامه‌های محوری دانست و افزود: در سال ۹۴ حدود ۱۵ هزار نفر را با سواد خواهیم کرد.

وی گفت: بازسازی و مرمت ۵۰۰ مدرسه در سال جاری در نقاط  محروم مورد توجه است و امسال تلاش داریم تا برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد کنیم.

قائمی یادآور شد: فراهم کردن زمینه بازگشت روستائیان با ایجاد شغل در روستاها مورد توجه خواهد بود و در زمینه حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد صورت می‌گیرد و تشکیل مجمع خیرین را در سال‌جاری مورد هدف داریم.

وی تاکید کرد: ایجاد فضای مثبت بین بسیج و تشکل‌های اجرایی در سال‌جاری را دنبال می‌کنیم تا دغدغه‌های رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی در استان محقق شود.

قائمی ادامه داد: در زمینه مسجدسازی متولیان امر بیش از ۵ میلیون تومان کمک نمی‌کند اما بسیج سازندگی برای بازسازی هر مسجد ۶ میلیون تومان هزینه کرده است و هیچ مسجدی از بسیج سازندگی دست خالی برنگشته است و در همین زمینه در سال ۹۲ و ۹۳ بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک شده است .

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: افتتاح مساجد جدید ، آغاز اردوهای طرح هجرت، افتتاح پروژه‌های بسیج سازندگی، حضور در نمازهای جمعه و برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های بسیج سازندگی و شرکت در همایش‌های کشوری از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رئیس بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: برای سال ۹۴ نیز برای همه حوزه‌ها ۱۱۰ میلیارد ریال عملکرد پیش‌بینی شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.