تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰:۵۴
کد خبر : 1372

تخریب نماد عاشورا توسط آل خلیفه

تخریب نماد عاشورا توسط آل خلیفه

جمعیت وفاق تاکید کرد که این رفتار نشان دهنده تفکر طایفه گرایانه رژیم آل خلیفه است که با آزادی بیان و عقیده با زبان زور برخورد می کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از جام نیوز, نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه یک نماد عاشورایی را که به مناسبت نزدیک شدن به ایام محرم در “الجفیر” نصب شده بود، تخریب کردند.

 

شبکه العالم در اینباره نوشت: جمعیت وفاق بحرین خبر داد که اهالی منطقه “الجفیر” در شرق منامه پایتخت این کشور، نمادی را در آستانه ایام شهادت امام حسین (ع) ساخته و در میدانی نصب کرده بودند که نیروهای آل خلیفه با بلدوزر این نماد را تخریب کردند.

 

جمعیت وفاق تاکید کرد که این رفتار نشان دهنده تفکر طایفه گرایانه رژیم آل خلیفه است که با آزادی بیان و عقیده با زبان زور برخورد می کند؛ همانگونه که ۳۸ مسجد را از آغاز انقلاب بحرین ویران کرد و به دهها تکیه و حسینیه تعرض کرد.

 

 

وفاق خاطرنشان کرد: اقدامات رژیم آل خلیفه به خوبی نشان دهنده روش برخورد حکومت با آزادی های دینی است و پیش از این نیز مسؤولان هیأت های عزاداری مورد تهدید و پیگرد قرار گرفته اند.

 

ماموران آل خلیفه در نوامبر سال ۲۰۱۳ نیز علاوه بر تخریب نمادی مذهبی در الجفیر، با گازهای سمی و اشک آور به کاروانهای عزاداری محرم حمله کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.