تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر : 13647

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تضعیف فرهنگ شهادت اشتباه و خیانت به کشور است

تضعیف فرهنگ شهادت اشتباه و خیانت به کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تضعیف فرهنگ شهادت اشتباه و خیانت به کشور است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان شهدا و دست‌اندرکاران پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور سال ۹۳ که با حضور ائمه جمعه و فرمانداران آذربایجان‌شرقی در تالار  اجتماعات سپاه عاشورا همراه بود، با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام اظهار داشت: اگر جهاد در راه خدا نبود، خبری از مساجد و منابر نبود و برنامه‌های توحیدی از بین می‌رفت و آیات قرآنی مستقیما این مسئله را بیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در میان جنگ‌هایی که در تاریخ اسلام رخ داده، دفاع مقدس امتیازاتی دارد که در جنگ‌های دیگر مشابه نداشته است و یکی از این تفاوت‌ها طولانی بودن دفاع مقدس است که هشت سال طول کشید و در ماه‌های حرام هم بعثی‌ها همانند سعودی‌ها در جنگ یمن حملات را تعطیل نکرده‌اند.

مجتهد شبستر گفت: دفاع مقدس با اسامی مقدسات همراه بود و عملیات‌ها با رمزهای مقدس و دعاهای توسل  همراه بود و با نام خدا عملیات‌ها آغاز می‌شد و در سنگرهای ما سجاده و قرآن و مفاتیح بود و در سنگرهای دشمن مشروبات الکلی و وسائل قمار و فساد بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در ۲۰۰ سال گذشته در تمام جنگ‌ها قسمتی از کشور توسط بیگانگان اشغال می‌شد و این در حالی بود که در دفاع مقدس تمام سرزمین‌ها پس گرفته شد و از افتخارات بزرگ ما است.

توسل به هنر در انتقال دفاع مقدس و تولید آثار سینمایی فاخر

وی تاکید کرد: دفاع مقدس بنا بر خصوصیات ممتاز خود نباید فراموش شود و راه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها نوشتن کتاب و خاطرات دفاع مقدس و رمان‌نویسی در این زمینه است که مشتریان زیادی هم دارد.

امام جمعه تبریز توسل به هنر در انتقال دفاع مقدس و تولید آثار سینمایی فاخر را ارزشمند دانست و گفت: هنر به جای اینکه در خدمت برنامه‌های مبتذل باشد می‌تواند وسیله‌ای برای انتقال ارزش‌ها باشد.

مجتهدشبستری ادامه داد: برنامه‌های راهیان نور و مشاهده مستقیم مناطق عملیاتی توسط جوانان یکی دیگر از راه‌های انتقال این فرهنگ است و جوانان با مشاهده نزدیک این مناطق متوجه می‌شوند که این انقلاب به ارزانی به دست نیامده است.

نباید هزینه‌های شهرداری تبریز در جاهایی که مردم راضی نیستند صرف شود

امام جمعه تبریز افزود: علاوه بر ایرانیان حضور خارجی‌ها در این مناطق نیز تاثیرات خوبی دارد و درس‌های عبرت را کسب می‌کنند و هر چه در این زمینه هزینه شود ارزشمند است و راهیان نور یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی گفت: کسانی که می‌خواهند فرهنگ شهادت‌طلبی را در جامعه تضعیف کنند اشتباه می‌کنند و خیانت برای کشور است و اگر علاقه به اسلام هم نداشته باشند، علاقه به کشور و میهن هم دفاع از این فرهنگ را ضروری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه شهرداری تبریز در احداث مجتمع شهید باکری در جنوب خوزستان گفت: مردم راضی به این هزینه‌ها هستند و نباید هزینه‌های شهرداری تبریز در جاهایی که مردم راضی نیستند صرف شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.