تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر : 13589

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به سخنان رییس جمهور؛

قوانین کشور چیزی غیر از قوانین اسلامی نیست/ ۳ اثر منفی سخنان اخیر روحانی

قوانین کشور چیزی غیر از قوانین اسلامی نیست/ ۳ اثر منفی سخنان اخیر روحانی

این مرجع تقیلید ضمن انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور در جمع فرماندهان ناجا، گفت:اخیراً یکى از مسؤولان محترم گفته بودند وظیفه نیروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام؛ این سخن از سه جهت اثر منفى داشت و به هیج وجه مناسب نبود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  قم فردا، آیت الله ناصر مکارم شیرازى صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور کشورمان مبنی بر وظایف پلیس،اظهار داشت:بیان این سخن که پلیس موظف به اجرای قانون است نه اسلام صحیح نیست و این صحبت ها از جهاتی آثار منفی دارند.

وی با بیان اینکه قوانین ما چیزی جز اسلام نیست و تمامی آنها از اسلام گرفته شده است،افزود: تمامی افراد اعم از پلیس و غیر از پلیس وظیفه دارند که قوانین اسلام را اجرا کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد:تمامی مسلمین وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر را بنا به آیات قران کریم انجام دهند و متذکر شوند.

وی ادامه داد:در برخی مواقع ایراد سخنان این چنینی روحیه نیروهای انتظامی را ضعیف می کند و زحماتی که انها در طول سال ها متحمل شده اند را زیر سوال می برد و انها را در اجرای قوانین اسلامی سست می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به یکی دیگر از آثار منفی این سخنان، ابراز داشت:متاسفانه این سخنان برخی مواقع چراغ سبزی است برای افراد آلوده به انواع فساد که در جامعه جرم انجام دهند،این فاسدان بدون اینگونه صحبت ها طوفان می کنند چه برسد به اینکه در جامعه آزاد باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نیروی انتظامی ،خاطر نشان ساخت:همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند حفظ آرامش روحی و اخلاقی جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.