تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 13533

هنوز احتمال سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی وجود دارد/ فرصت به فرمانداران تا سه‌شنبه

هنوز احتمال سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌شرقی وجود دارد/ فرصت به فرمانداران تا سه‌شنبه

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زمان دقیق سفر رئیس‌جمهور به استان هنوز مشخص نشده است اما احتمال حضور ایشان و هیئت دولت در استان در اردیبهشت ماه منتفی نیست.

به گزارش پیک هشترود، اسماعیل جبارزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در سفری که چند روز پیش آقای صالحی، مسئول امور پیگیری سفرهای استانی نهاد ریاست جمهوری به تبریز داشتند گفتند ما زمان سفر را تعیین نمی‌کنیم بلکه قصدمان آماده‌سازی مقدمات سفر ایشان با همکاری مدیریت اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه زمان دقیق سفر را نهاد ریاست جمهوری تعیین خواهد کرد، افزود: باید در فرصتی که داریم پروژه‌های مهم استان را در تمام شهرستان‌ها اولویت‌بندی و مطرح کنیم تا بتوانیم از حضور هیئت دولت نهایت بهره را برده و بیشترین میزان اعتبار را برای ساماندهی پروژه‌های تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه استان، جذب کنیم.

جبارزاده یادآور شد: تا سه‌شنبه فرمانداران و سایر مسئولان اجرایی استان فرصت دارند نظرات و پیشنهادات خود را جمع‌بندی و پروژه‌های پیشنهادی برای مراحل بعدی اقدامات و بررسی‌ها در تهران را مشخص کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق پروژه‌های استان در ۱۰ سال گذشته پیشرفت زیر ۷۰ درصدی داشته است چرا که از ۸۱ درصد تعهدات غیرمالی دولت گذشته در چهار سفر خود به آذربایجان‌شرقی تنها ۱۲ درصد محقق شده و ۸۸ درصد مابقی به دولت جدید ارث رسیده است.

وی گفت: از تسهیلات مصوب ۳۷ هزار میلیارد ریالی استان آذربایجان‌شرقی نیز نیمی از آن یعنی ۱۸٫۵ هزار میلیارد ریال هنوز تحقق نیافته است که همه این مسائل باید در اولین سفر دولت جدید به استان مدنظر قرار گیرد.

جبارزاده در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در تبریز خاطرنشان کرد: طی سفر احتمالی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان دیدارهایی برگزار می‌شود که اولین آنها در آغاز سفر و دیدار با عامه مردم خواهد بود.

وی افزود: دیدار با اقشار مختلف مردم، کارشناسان، نخبگان و علما، بازدید از پروژه‌های منتخب، برگزاری شورای اداری و جلسات سخنرانی دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

جبارزاده گفت: مهم‌ترین جلسه رئیس‌جمهور در استان، جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری خواهد بود که به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی با حضور ۶۰ تا ۷۰ شرکت صنعتی و سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و موسسات اعتباری برگزار می‌شود تا بدین وسیله سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی با همکاری‌های شورای ایرانیان خارج از کشور در پروژه‌های مختلف استان جذب شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.