تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰:۰۶
کد خبر : 1292

قدیمی ترین خودروی پورشه

قدیمی ترین خودروی پورشه

به گزارش پیک هشترود به نقل از آفتاب،  اولین خودروی پورشه در دنیا در یک کلبه کوچک در شرایطی خوب در اتریش کشف شد. این خودرو که ” خودروی الکتریکی ایگر لونر C2 مدل فاتون” نام داشت و به‌اختصار به آن P1 می‌گفتند توسط خود شخص فردیناند پورشه طراحی و تولید شده بود و برای

به گزارش پیک هشترود به نقل از آفتاب،  اولین خودروی پورشه در دنیا در یک کلبه کوچک در شرایطی خوب در اتریش کشف شد.

این خودرو که ” خودروی الکتریکی ایگر لونر C2 مدل فاتون” نام داشت و به‌اختصار به آن P1 می‌گفتند توسط خود شخص فردیناند پورشه طراحی و تولید شده بود و برای اولین بار در ۲۶ ژوئن ۱۸۹۸ وارد خیابان‌های اتریش شده بود. حدود یک سال بعد، پورشه برای نشان دادن قدرت اتومبیل خود وارد مسابقات جهانی برلین شد و توانست با اختلاف زیا د مقام اول رل به دست آورد. این‌طور که به نظر می‌رسد خودروی P1 پورشه در سال ۱۹۰۲ در یک کلبه کوچک در اتریش نگه‌داری شد.
باوجوداینکه P1 پورشه بیشتر به یک ارابه اسب شباهت دارد درواقع یک خودروی الکتریکی بود. P1 می‌توانست در زمان خود با حداکثر سرعت ۳۵ کیلومتر بر ساعت حدود ۸۰ کیلومتر مسیر را طی کند. حداکثر توان موتور “اوکتاگون” این خودرو ۵ اسب بخار بود. قطعات چوبی و فلزی این خودرو تقریباً سالم باقی‌مانده‌اند و فرمان و نشانگرهای ولتاژ و آمپر برای راننده همچنان در شرایط خوبی هستند. عبارت پورشه شماره ۱ در بسیاری از قطعات این خودرو به چشم می‌خورد.

P1، اولین خودروی ساخته شد توسط پورشه هم اکنون در موزه پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان نگه‌داری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.