تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر : 12674

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

دستگیری عامل سوء‌استفاده از عکس شخصی دیگران در فضای مجازی

دستگیری عامل سوء‌استفاده از عکس شخصی دیگران در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی از شناسایی و دستگیری فردی در تبریز که با استفاده از نرم افزارهای خاص عکس‌های شخصی دیگران را در کنار زنان بدحجاب قرار داده و ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، محمد قاسملو بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فردی که با استفاده از نرم افزارهای خاص عکس‌های شخصی دیگران را در کنار زنان بدحجاب قرار داده و با ایجاد پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار آنها می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در پی شکایت از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فردی با استفاده از نرم‌افزار اقدام به قرار دادن عکس بنده در کنار زنان بدحجاب کرده و اقدام به انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی کرده است، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

قاسملو تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی قبلا عکس خود را در اختیار یکی از دوستان خود برای انجام کار اداری قرار داده که نامبرده احضار و اعلام کرد عکس موصوف را جهت سیر مراحل اداری در یک شرکت خصوصی به یکی از دوستان خود واگذار کردم.

این مقام انتظامی افزود: فرد دوم نیز احضار و در ابتدا منکر این قضیه شده ولی در بازجویی‌های فنی پلیسی و مهندسی اجتماعی و بررسی مستندات مشخص شد نامبرده اقدام به دستکاری عکس شاکی کرده و پس از اینکار آن را در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به همشهریان عزیز توصیه می‌شود هرگز عکس‌ها، مطالب و مشخصات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که اینگونه سوء استفاده‌ها متصور است و می‌توان با کمی دقت در حفظ و نگهداری اینگونه مطالب و عکس‌ها و رعایت اصول فنی و ایمنی در نگهداری از آنها از بروز این گونه موارد ممانعت کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.