تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 12153

دوربین پیک هشترود/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در هشترود

دوربین پیک هشترود/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در هشترود

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در هشترود مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کردند.

به گزارش پیک هشترود، در این مراسم که با حضور هیات های عزاداری هشترود برگزار شد، جمع کثیری از مردم هشترود و دوستداران اهل بیت(ع) با حضور در مسجد جامع هشترود، ضمن برپایی آیین عزاداری و سوگواری، عشق و علاقه خود را به حضرت صدیقه کبری (س)، دخت گرامی پیامبر اسلام نشان دادند.

 

DSC_0823

 

DSC_0839

 

DSC_0843

 

DSC_0849

 

DSC_0855

 

DSC_0858

 

DSC_0859

 

DSC_0832

 

DSC_0834

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ماهمه رهسپاریم سه شنبه , 4 فروردین 1394 - 15:11

از امام صادق علیه‌الصّلاهوالسّلام روایت شده است که: «اِنَّما سُمِّیَت فاطِمَـهُ مُحَدَّثَـه» (علل‌الشرایع/ باب العلـه التی من اَجلها سمیت فاطمـه محدثـه/ ح۱).

آن بزرگوار محدثه بود، یعنی فرشتگان بر او فرود می‌آمدند، با او مأنوس می‌شدند و با او سخن می‌گفتند .
این یک چیزی‌ست که روایات متعددی دربارهٔ آن هست. محدثه بودن؛ مخصوص شیعه هم نیست. شیعه و سنی معتقدند که کسانی بوده‌اند یا می‌توانسته ‌است کسانی وجود داشته باشد که فرشتگان با آنها در دوران اسلام سخن بگویند. مصداق این در روایات ما، فاطمهٔ زهراست .
که در این روایتِ امام صادق این‌جور است که فرشتگان الهی می‌آمدند نزد فاطمهٔ زهرا سلام‌الله‌علیها، با او حرف می‌زدند و آیات الهی را بر او می‌خواندند و همان تعبیراتی که نسبت به مریم علیهاالسلام در قرآن هست که «اِنَّ اللهَ اصطَفاکِ وَ طَهَّرَ‌کِ وَ اصطَفاکِ عَلَی نِساءِ العالَمینَ» (آل‌عمران/۴۲)
این عبارات را به فاطمهٔ زهراسلام‌الله‌علیها فرشتگان خطاب می‌کردند و می‌گفتند: «یا فاطِمَـه، اِنَّ اللهَ اصطَفاکِ وَ طَهَّرَ‌کِ» خدا تو را برگزیده است، خدا تو را پاک قرار داده است. «وَ اصطَفاکِ عَلَی نِساءِ العالَمینَ» تو را بر زنان عالم برتری داده است.

بعد امام صادق علیه‌الصّلاهوالسّلام در همین روایت می‌فرماید که یک شبی که ملائکه با آن حضرت مشغول صحبت بودند و این تعبیرات را می‌کردند، فاطمهٔ زهرا سلام‌الله‌علیها به آنها فرمود که «اَ لَیسَتِ المُفَضَّلَـه عَلَی نِساءِ العالَمینَ مَریمَ» آن زنی که خدای متعال فرموده است که «وَ اصطَفاک عَلَی نِساءِ العالَمینَ» آیا او مریم نیست که خدا او را بر زنان عالم برگزید؟ ملائکه در جواب به فاطمهٔ زهرا عرض کردند که مریم برگزیده بود نسبت به زنان دوران خودش و تو برگزیده هستی نسبت به زنان همهٔ دوران‌ها، از اولین و آخرین .
این چه مقام معنویِ والایی‌ست! نمی‌تواند انسان عادی ـ مثل ما ـ این عظمت و رتبه را به‌درستی، حتی تصور بکند در ذهن خود. ۲۵/۹/۱۳۷۱