تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 12028

دستگیری سارق ۲ میلیارد ریالی سیم برق و ترانس کارخانه های ماسه شویی هشترود

دستگیری سارق ۲ میلیارد ریالی سیم برق و ترانس کارخانه های ماسه شویی هشترود

فرمانده انتظامی سراب از دستگیری سارق ۲ میلیارد ریال سیم برق و ترانس کارخانه های ماسه شویی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد جعفرزاده در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و ترانس و دینام از کارخانه های ماسه شویی در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با انجام کارهای تحقیقاتی مشخص شد مهتمان در سطح حوزه استحفاظی شهرستان هشترود نیز اقدام به سرقت های مشابه کرده و دستگیر شده اند و در این راستا پس از هماهنگی های لازمه متهم به پلیس آگاهی این یگان انتقال و پس از چندین مرحله تحقیق و بازجویی فنی و تحقیقات میدانی با ارایه دلایل و مدارک نامبرده به ۴ فقره سرقت از کارخانه های ماسه شویی به ارزش حدودی ۲۰۰ میلیون تومان شامل ترانس برق و دینام و سیم برق در این شهرستان اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: با راهنمایی متهم دستگیر شده کلیه صحنه های سرقت مورد بازسازی، و شاکیان نیز مورد شناسایی قرارگرفتند و پس از تجمیع پرونده ها متهم به همراه پرونده و شاکیان به دادسرا معرفی، و طی قرار مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ جعفرزاده شیوه و شگرد سارق را به این نحو عنوان کرد که سارق قبلاً محل های مورد نظر را که فاقد نگهبان و حفاظت فیزیکی بودند را شناسایی و شبانه در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کرد.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی و تجزیه و تحلیل این نوع سرقت ها، علت و انگیزه ارتکاب بزه از جانب سارق را اعتیاد و تامین نیاز مالی، بیکاری، بی توجهی مالباختگان به هشدارهای پلیسی و رها نمودن تجهیزات کارخانه بدون نگهبان و متزلزل بودن وضعیت خانوادگی متهم از نقاط قابل توجه این نوع سرقت ها عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سراب در پایان از شهروندان و کارخانه داران درخواست کرد: در حفظ اموال خود کوشا بوده و احساس مسئولیت بیشتری بنمایند و تجهیزات و اموال خود را بدون نگهبان و امکانات حفاظتی رها نکنند.

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.