تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۷:۵۷
کد خبر : 10569

دلایل وضعیت نامناسب چهره هشترود از زبان شهردار

دلایل وضعیت نامناسب چهره هشترود از زبان شهردار

شهردار هشترود گفت: سرانه فضای سبز در ایران ۷ تا ۱۲ متر مربع می باشد اما در شهرستان هشترود این فضا دو متر مربع بوده و با توجه به جمعیت ۲۰هزار نفری این شهر و با در نظر گرفتن حداقل ۷ متری فضای سبز برای هر نفر باز هم صد هزار متر کمبود فضای سبز در هشترود مشهود است.

به گزارش پیک هشترود، اسلام عبدیلر گفت: کمبود پارک در شهرستان هشترود به صورت واضح و آشکار دیده می شود و وجود پارک یکی از نیازهای هشترود به شمار می آید زیرا تنها پارک موجود در هشترود ۴۰۰متر مربع محدوده دارد.

وی افزود: اساسا یکی از زیبائی های شهرها و معابر وجود درختان و نوع آنهاست که باید تناسب و همگونی را با طبیعت شهری داشته باشد اما متاسفانه در دوره های قبلی مدیریت شهرداری بدون بررسی و کارشناسی گونه های نامناسب در معابر کاشته شده که چهره شهر را ناشایست نشان می دهد و از طرفی دیگر نبود امکانات لازم برای رسیدگی به درختان مشکل ساز شده است که در آینده نزدیک با مطالعه کافی نسبت به اصلاح درختان موجود اقدام خواهیم کرد.

عبدیلر اظهار کرد: وضعیت آسفالت در شهر اصلا مطلوب نیست و اکثر آسفالت خیابان ها و معابر به طور کل از بین رفته است. لذا ضرورت دارد تا نسبت به آسفالت ریزی در خیابان ها و معابر اقدام شود و این مهم به اعتبار چندین میلیاردی نیاز دارد.

وی ادامه داد: وضعیت رنگ آمیزی معابر به دلیل استفاده از رنگهای غیر استاندارد مطلوب نیست و باید این موضوع در اولین فرصت اصلاح شود و با رنگ آمیری معابر شهر جان تازه ای بگیرد.

شهردار هشترود عنوان کرد: نمای ساختمان های شهری بنا به دلایلی از جمله داشتن مشکلات مالی شهروندان و عدم جدیت شهرداری برای الزام مالکان به نما سازی از وضعیت نامناسبی برخوردار می باشد و لازم است صاحبان ساختمان ها به خصوص در خیابان های اصلی شهر نسبت به زیبا سازی نمای ملکهایشان عنایت داشته باشند.

وی تاکید کرد: کمبود و یا به اصطلاح بهتر نبود پارکینگ، سرویس های بهداشتی، شهر بازی و امکانات عمومی دیگر در شهر یکی از معضلات جامعه شهری هشترود به شمار می آید و ایجاد این امکانات در شهر ضروری و لازم الاجراست امیدواریم با همکاری و مساعدت مردم فهیم هشترود قدمهای جدی برای تامین این نیازها برداشته شود.

عبدیلر اضافه کرد: مبلمان شهری که به زیر شاخه هایی مانند مبلمان پارکی، خیابانی، ترافیکیو سازه های اطلاع رسانی و تبلیغات شهری تقسیم می شود و هر کدام نیز اجزای متعددی دارد در هشترود به طور کل وجود ندارد و فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت قابل قبول دارد.

وی گفت: شهرداری هشترود در وضعیت بحرانی مالی به سر می برد زیرا با هزینه جاری بالغ بر ۱۵۰میلیون تومان و سالانه حدود ۲ میلیارد تومان، زمین گیر شده است و در آمد شهرداری کفاف هزینه ها را نمی دهد و این اداره با بدهی دو میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می کند و به شدت از سوی طلب کاران در فشار است.

عبدیلر افزود: در برخی از موارد طلبکاران تا مرحله اخذ حکم قضای علیه شهرداری پیش رفته اند که این امر شهرداری را برای پیگیری پروژه های عمرانی و خدماتی با مانع جدی مواجه ساخته است و خروج از این وضعیت نیازمند عزم جدی مسئولین شهر و استان و شورای شهر به همراه مردم است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه نگاه عمومی به شهرداری در هشترود و تعامل مثبت با آن مطلوب نیست و تصور مردم و ادارات موجود در هشترود در رابطه با شهرداری یک نهاد دولتی می باشد که با بودجه اداره میشود که این موضوع شهرداری را با مشکل مواجه ساخته است.

وی اظهار کرد: شهرداری بیش از دو میلیارد تومان از ادارات هشترود طلب دارد و مطالباتش از مردم نیز قابل توجه است که اگر از طرف ادارات و بدهکاران مردمی این مشکل حل شود شهرداری با خارج شدن از بحران مالی می تواند نسبت به برنامه ریزی برای کارهای عمرانی و خدماتی اقداماتی را انجام دهد که البته موضوع مطالبات از ادارات را به صورت کتبی به مسئولین شهرستان و شخص استاندار اعلام کرده است.

محمد محرومی

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس سه شنبه , 28 بهمن 1393 - 20:24

اخذ عوارض ملکی و پروانه ساختمانی با تبعیضات زیادی همراه است و کاملا” غیر شفاف . مثل بقالی هر کس مهارت چانه زدن دارد تخفیف بیشتری می گیرد و کسی که فااقد این توانایی است جور دیگران را هم باید بکشد.
در روند صدور پروانه های ساختمانی مانند شهرهای بزرگ عمل می کنید و با عنایت به ارزش افزوده خیلی پایین سرمایه گذاری در هشترود این سخت گیری بیشتر انسان را تشویق به انصراف از این کار می کند.
اجازه دهید شهر بانظارت ولی نگاه تسهیل کننده مراحل ساخت و ساز آباد گردد . بدون شک یک شهر آباد توان اداره خودش را خواهد داشت . نگاه سخت گیرانه و تبعیض آمیز به همراه عدم اطمینان از بازگشت سرمایه سرمایه گذار در مواقع ضروری ٫ به آبادانی شهر کمک نخواهد کرد.

امید پنجشنبه , 30 بهمن 1393 - 6:36

حرفهای تکراری شهرداروشهرداران سابق نه اینکه آقای شهردار آقای استاندارد تشریف دارندانشااله با تجربه ومعلومات مبلمان شهری خود هشترودی آباد خواهند ساخت .عزیزم سپورخیابان های شهر وجمع آوری زباله چه ربطی به کذشته وعلایم استاندارد دارد .برنامه شوار وشهرداری برای سال ۱۳۹۴چیست.

بومی جمعه , 1 اسفند 1393 - 12:27

اقای شهردار شما اولین شهرداری هستید که خارج از رای شورای و با واسطه گری شهردار شدید یعنی نوعی تحمیل شدید به شهرداری؟؟؟؟؟؟؟؟

همشهری شنبه , 23 اسفند 1393 - 14:07

جناب این حرفا را همه میدانند حتی پیرزنان بیسواد . این گزارشات ژورنالیستی یک نوع فرافکنی است فکر نمیکنم اصلاح اداری بعضی از پرسنل نیاز به بودجه داشته باشه