تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 1021

داعش بردگی زنان را تایید کرد

داعش بردگی زنان را تایید کرد

روز گذشته، دیده بان حقوق بشر گزارشی منتشر کرد و طبق مصاحبه با افراد مختلف مدعی شد، داعش به صورت سیستماتیک زنان و دختران جوان و نوجوان ایزدی را از خانواده‌هایشان جدا و آنها را مجبور به ازدواج با اعضای خود کرده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، گروه داعش به اعمال بردگی و فروش زنان و کودکان ایزدی که در جریان پیشروی‌های داعش در عراق و سوریه به اسارت برده شده بودند اعتراف کرد و در صدد توجیه برآمد. یک گزارش جدید از دیده بان حقوق بشر همچنین اقداماتی علیه جامعه کردها را تایید کرده است.
این گروه در مقاله‌ای در تازه‌ترین شماره مجله دابق، یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده داعش برای نفوذ در افکار عمومی،‌ اقدام به توضیح درباره سرنوشت اقلیت ایزدی پس از حمله داعشی‌ها به منطقه سنجار در کردستان عراق در ماه اوت کرده است.
درباره وقایع پس از حمله به سنجار در این مقاله آمده است: زن‌ها و کودکان ایزدی بر اساس شریعت سربازان دولت اسلامی که در عملیات سنجار بودند، از سایرین جدا شدند.
در ادامه این مقاله آورده شده است: خانواده‌های اسیر ایزدی اکنون توسط سربازان دولت اسلامی فروخته شده‌اند. نویسنده این مقاله تاکید می‌کند که قوانین شریعت کاملا ناظر بر اعمال سربازان بودند و جنگجویان فرزندان کوچک را از مادرانشان جدا کرده بودند.
مجله دابق توجیه بردگی را با استفاده از بحث‌های دینی به حد اعلا می‌رساند و از شیخ ابومحمد العدنانی نقل می‌کند: ما رم شما را نیز فتح و از مرزهای شما عبور می‌کنیم، زن‌ها شما را با اذن خدا به بردگی خواهیم برد.
روز گذشته، دیدبان حقوق بشر گزارشی منتشر کرد و طبق مصاحبه با افراد مختلف مدعی شد، داعش به صورت سیستماتیک زنان و دختران جوان و نوجوان ایزدی را از خانواده‌هایشان جدا و آنها را مجبور به ازدواج با اعضای خود کرده است.
دیدبان حقوق بشر در این گزارش با ۱۶ ایزدی که از بازداشتگاه‌های داعش گریختند و با دو زن بازداشتی به صورت تلفنی مصاحبه کرده است.
این زن‌ها تجاوز را تایید نکردند با این حال چهار تن از آنها تایید کردند که مورد توهین‌های جنسی واقع شدند و هم چنین تاکید کردند که به برخی از زنان دربند تجاوز شده است. در همین حال، یکی از مصاحبه شوندگان گفت که شاهد به حراج گذاشته شدن یک دختر نوجوان و فروش آن به قیمت هزار دلار بوده است. این زن همچنین شاهد بوده است که نیروهای داعش پسران را مجبور به مسلمان شدن می‌کردند.
یکی از زنان ایزدی که اکنون از بازداشتگاه داعش گریخته به دیده بان حقوق بشر توضیح داد، پیش از اسیر شدن، شوهرش را در مقابل چشمانش کشتند. سپس او را به موصل برده و او را مجبور به «ازدواج گروهی» با نیروهای داعش کردند.
یکی دیگر از زنان زندانی که اکنون از بند داعش گریخته است درباره دوران زندانی‌اش می‌گوید، به همراه خواهرش در کنار ۲۰۰ زندانی زن دیگر در مکانی در موصل زندانی بوده و هر شب نیروهای داعش یکی از آنها را برای همبستری انتخاب می‌کردند.
به گفته دیدبان حقوق بشر، سوء‌استفاده‌های جنسی و ربودن افراد غیر نظامی توسط داعش جنایاتی علیه بشریت است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.