تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 1009

بهترین مواد غذایی برای مقابله با گرسنگی

بهترین مواد غذایی برای مقابله با گرسنگی

یکی از مشکلاتی که در دوران رژیم مسئله ساز می شود، غلبه بر احساس گرسنگی است. اما به راحتی می توان گرسنگی را تحمل کرد البته به شرط اینکه پروتئین ها و فیبرها را به بشقاب غذای خود دعوت کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از قدس آنلاین، گرسنگی و لذت غذا خوردن دو حالت جدایی ناپذیر هستند که با روش های متفاوتی می توان آنها را کنترل کرد. در واقع، می توان بدون لذت بردن غذا خورد و بدون احساس گرسنگی از غذا خوردن لذت برد. با این حال، اگر به احساس سیری مطلوبی برسیم، راحت تر می توان بر گرسنگی غلبه کرد.

دو گروه از مواد غذایی بر احساس سیری تاثیر می گذارند: فیبرها و پروتئین ها.  منطقی است تا این خوراکی ها را در هر وعده غذایی گنجاند تا مانع از پرخوری و افزایش وزن شود.

پروتئین ها؛ شاه کلید احساس سیری

پروتئین ها تاثیر مستقیمی بر احساس سیری دارند که در تبادلات انرژی نقش داشته و باعث کاهش توده چربی می شوند.

اما همه پروتئین ها یک حالت سیری را در پی ندارند و پروتئین های حیوانی ارجحیت دارند. البته این پروتئین ها در عین حال حاوی چربی های حیوانی نیز هستند. البته فقط گوشت ها و تخم مرغ منابع پروتئین نیستند بلکه غلات و حبوبات نیز سرشار از پروتئین گیاهی هستند. بهتر است هر دو نوع آن به اندازه متعادل در برنامه غذایی گنجانده شود.

فیبرها؛ مفید برای عملکرد روده ها و مقابله با گرسنگی

مصرف فیبرهای غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات به هضم بهتر غذا و عملکرد روده ها کمک می کند. از آنجا که محتویات غذایی کندتر حرکت می کنند احساس سیری طولانی تر خواهد بود.

وجود فیبرهای غذایی همچنین شدت انرژی خوراکی ها را کاهش می دهد و تمایل به غذا خوردن را کمتر می کند.

پس برای پرهیز از پرخوری نباید در مصرف پروتئین ها و فیبرها صرفه جویی کرد. این مواد غذایی جز تغذیه متعادل و متنوع قرار دارند. اگر تصمیم دارید که برنامه غذایی خود را اصلاح کنید، این مواد را به تدریج در تغذیه بگنجانید تا واکنش مناسبی در طولانی مدت کسب کنید. هدف از رژیم گرفتن تنها کاهش وزن نیست؛ حفظ وزن ثابت نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.